Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Manisa- Demirci ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgideki hızlı birikim, değişim ve paylaşım kanallarındaki çeşitlilik, öğretimin artık eğitim kurumlarıyla sınırlı olmadığını, yaşam boyu öğrenmenin zorunlu olduğunu ortaya çıkartmaktadır. Uzaktan eğitim, e-öğrenme, mobil öğrenme gibi farklı kavramların ortaya çıkması ile birlikte bireyler farklı coğrafyalardan bile bilgi kaynaklarına kolayca ulaşabilmekte ve yaşam boyu öğrenme yolunda ilerleyebilmektedirler. Bu bağlamda bireylerin iyi birer yaşam boyu öğrenen olmaları için yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ortaya çıkarılması oldukça önem arz etmektedir. Buradan hareketle bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, çalışma grubu hakkında genel bir yargıya varma imkânı sağlayan modellerden genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Manisa İli Demirci ilçesinde devlet okullarına bağlı ilköğretim kurumlarında görev yapan toplam 130 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, iki bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılarak toplanmıştır. Veri toplama aracının ilk bölümünde demografik değişkenler, ikinci bölümde ise `Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği` yer almaktadır. Toplanan verilerin analizi için istatistiksel paket programı kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerine ilişkin puanları bulmak amacıyla betimsel istatistikler; bu puanların demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için, gruplar normal dağılım göstermediğinden, bağımsız iki kategorilerde non-parametrik analizlerden Mann Whitney U ve bağımsız üç veya daha fazla kategorilerde non-parametrik analizlerden Kruskal Wallis H testti kullanılmıştır. Karşılaştırmalar incelendiğinde anlamlı bir farklılık çıkması durumunda Bonferroni düzeltilmesi yapılarak Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin iyi düzeyde olduğu şeklinde ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet, yaş, meslekte çalışma süresi, mezun olunan üniversite, hizmet içi eğitim durumu, kişisel ve mesleki gelişim ile ilgili faaliyetlere katılma ve sosyal paylaşım ağlarını kullanma değişkenlerine göre anlamlı farklılık olmadığı ancak meslekte çalışma süresi değişkeni için sebat ve motivasyon alt boyutlarında anlamlı farklılık belirlendiği yönünde olarak tespit edilmiştir. Rapid accumulation of knowledge, diversity in change and sharing channels, it reveals that teaching is no longer limited to educational institutions and that lifelong learning is compulsory. With the emergence of different concepts such as distance education, e-learning and mobile learning individuals can easily access information sources even from different geographies and they can progress towards lifelong learning. In this context, for individuals to be good lifelong learners revealing lifelong learning trends is very important. In this study, it is aimed to examine the lifelong learning tendencies of classroom teachers.In the research, a general descriptive model was used which is one of the models that makes a general judgment about the working group. The study group of the research consists of 130 primary school teachers working in the primary schools of Demirci district of Manisa province in the spring term of 2018-2019 academic year. In this study, data were collected by using two-part data collection tool. Demographic variables in the first part of the data collection tool, In the second part, `Lifelong Learning Trends Scale` is included. Statistical package program was used for the analysis of the collected data. In order to find out the scores related to lifelong learning tendencies of classroom teachers descriptive statistics; to determine whether these scores differ significantly according to demographic variables, since the groups do not show normal distribution, Mann Whitney U and non-parametric analyzes in two independent categories Kruskal Wallis H testti from non-parametric analyzes in three or more independent categories was used. In case of a significant difference when the comparisons are examined Bonferroni correction was performed and Mann-Whitney U test was applied. The findings showed that lifelong learning tendencies of classroom teachers were good and lifelong learning trends gender, age, working time in the profession, graduated university, in-service training status, participation in activities related to personal and professional development and using social networking there is no significant difference, but for the variable It was determined that there were significant differences in persistence and motivation sub-dimensions.
Collections