Sosyal medyanın üniversite öğrencilerinin tüketim davranışları üzerine etkisi: Manisa Celal Bayar Üniversitesi İİBF örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketici davranışları, iktisat bilim dalında, sosyal yıllarda her yönü ile ele alınmaktadır. Bilişsel faktörler, çevresel faktörler, duygusal faktörler, tüketici davranışının belirlenmesinde etkili konumlar sahip olmaktadır. Belirsizlik ve risk altında karar vermek tüketici davranışlarında rasyonelliği etkilemektedir. Satın alma öncesi ve satın alma sonrası tüketici davranışlarında önemli bir faktör olarak sosyal medyayı ele almaktayız. Sosyal medya, teknolojinin gelişip, internetin daha hızlı erişime açılmasıyla birlikte hayatımıza girmiştir. Sosyal medya uygulamaları, insanları birbirine yaklaştıran, dünyanın herhangi bir noktasından bir olayı yakalayıp, anlık paylaşıma açılmasını sağlayan geniş bir iletişim ağının parçaları olmaktadır. Tüketim ve E-ticaret konusunda, sosyal medya uygulamalarının yer edinmesinin, en önemli sebepleri, herkesin erişebileceği nitelikte olmalarıdır. Neredeyse her ünlü markanın ve bunun yanında da butik firmaların bir sosyal medya sayfası bulunmaktadır. Bu sayede, ürünlerini tanıtma, reklamını yapma ve pazarlama stratejisi geliştirmede hızlı ve ilgi çekici bir yöntem olarak bu çevrim içi platformları kullanmaktadır. Sosyal medya tüketiciler için aynı zamanda, geniş ürün ağını, bulunduğu konumdan tanıma imkanı sağlamaktadır. Mağazaları tek tek gezmek, satın danışmanından bilgi almak yerine, bulunduğu konumdan sosyal medya aracılığı ile ürününün özelliklerini görme, doğrudan marka ile iletişime geçme ve bilgi alma açısından daha cazip hale gelmiştir. Ayrıca tüketici davranışlarında, bilgi almada, karar vermede, tecrübe paylaşımında etkili bir konuma sahip olmuştur. Online ticaret ağının bir parçası haline gelen sosyal medya küçük işletmelere de ev sahipliği yapmaktadır. Farklı alanlarda yeni ticaret ve ürün ağlarını desteklemektedir. Tüketici için doğrudan iletişim ile güvenilir bilgi alma, online satın alımda önemli bir konumdadır. Bu sebeple tüketici davranışlarının belirlenmesinde satın alım öncesinde olduğu kadar satın alma sonrasında da, tüketicinin hissedeceği tatmin duygusu veya olumsuz bir tecrübeyi aktarma, diğer kullanıcılar ile paylaşma niteliği taşıdığı için, önem arz etmektedir. Bu bağlamda, Manisa ilinde, Celal Bayar Üniversitesi'nde yapılan çalışmayla, üniversite öğrencilerinin tüketici davranışlarında sosyal medyanın etkisini ortaya koyabilmek, hem sosyo-kültürel açıdan hem de ekonomik aksaklıklar ile eksiklerini belirleyerek tavsiye sunabilme sebebi ile bir alan araştırması yapılmıştır. Consumer behavior is dealt with in all aspects of economics in social sciences. Cognitive factors, environmental factors, emotional factors, and effective factors in the determination of consumer behavior. Deciding on uncertainty and risk affects rationality in consumer behavior. We take social media as an important factor in pre-purchase and post-purchase consumer behavior.Social media has entered our lives with the development of technology and faster access to the internet. Social media applications are part of a broad communication network that brings people closer together, captures an event from any point in the world, and opens them to instant sharing. The main reasons why social media applications take place in consumption and e-commerce are that they are accessible to everyone. Almost every famous brand has a social media page. In this way, it uses these online platforms as a fast and interesting way to promote, advertise and develop marketing strategies.Social media also provides consumers with the opportunity to get to know the wide product network from its location. Instead of getting information from the purchasing consultant, visiting one by one has become more attractive in terms of seeing the characteristics of the product through social media, communicating directly with the brand and getting information. In addition, it has an effective position in consumer behaviors, information retrieval, decision making and sharing experience. Social media, which has become part of the online trading network, is also home to small businesses. It supports new trade and product networks in different areas.Direct communication with the consumer and reliable information retrieval are important in online purchasing. For this reason, it is important to determine consumer behaviors, as well as the satisfaction before the purchase as well as after purchasing, since it is a feeling of satisfaction or negative experience that the consumer feels and shares with other users. In this context, a study was conducted in Celal Bayar University in Manisa province to investigate the impact of social media on university students' consumer behaviors, and to provide advice by identifying deficiencies in socio-cultural aspects as well as economic problems.
Collections