Okul öncesi eğitimde alternatif yaklaşım: Orman okullarında öğretmen, veli ve yönetici görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Yaklaşım: Orman Okullarında Öğretmen, Veli ve Yönetici Görüşlerinin İncelenmesiOrman okulu felsefesi doğa temelli yaklaşıma dayanmakta ve orman okulları içerisinde doğal çevrede aktif öğrenme merkezli faaliyetleri barındırmaktadır.Geleneksel eğitim sisteminden farklı olarak orman okulu bütünsel gelişimi destekleyen, esnek öğrenmeye olanak tanıyan, çocuklara açık havada, doğayı kullanarak öğrenmelerine olanak sağlayan alternatif bir eğitim yaklaşımıdır.Bu araştırmanın amacı Türkiye'de orman okulu uygulamaları yürüten okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler ile çocuğu bu okula devam eden velilerin bu uygulamalara yönelik görüşlerinin incelenmesidir.Bu amacı gerçekleştirmek için; orman okulu uygulamalarında sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) müfredatına uygun olarak yürütülen okul öncesi eğitim uygulamaları ile farklılığı, orman okullarının önemi, gerekliliği, uygulama örneklerinin arttırılması için gereksinimler, orman okulu eğitmeni olmak için ne tür niteliklere sahip olunması gerektiği ve orman okullarının gelişimine yönelik farkındalık sağlamak amacıyla nasıl çalışmalar yürütülebileceği konularında sorulara cevap aranmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki orman anaokulu uygulamalarını yürüten okullar oluşturmuştur. Bunların içerisinde ulaşılabilen iki devlet, üç özel orman anaokulunda görev yapan yedi yönetici, 30 öğretmen ve çocuğu bu okula devam eden 83 veli örneklem grubunu oluşturmuştur.Araştırmanın sonucunda veli, yönetici ve öğretmenler açısından orman okulu öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımını uygulaması nedeniyle diğer eğitim kurumlarından farklılaştığı için tercih edilmektedir. Çocuklar açısından bütünsel gelişimin önemli olduğunu düşünen bu katılımcılar, orman okulu farkındalığının yüksek olduğu bir kesimi temsil etmekle birlikte kalifiye eleman bulma konusunda sıkıntılaryaşandığına dikkat çekmişlerdir. An Alternative Approach in Preschool Education: Teachers', Parents'and Executives' Views in Forest SchoolsThe philosophy of the forest school is based on a nature-based approach and includes active learning centered activities in the natural environment within forest schools. Dissimilarly to traditional education, forest school is an alternative education approach which supports the development of children by allowing the flexible learning in an outdoor environment and by using nature. The purpose of the administrators who work in schools that executes applications in Turkey and forest school teachers and parents of children who attend this school of research is to examine the opinions of those applications. In order to achieve this goal, we sought to answer questions about the differences between preschool and non-classroom activities in Forest School practices in accordance with the MEB curricula, the importance of forest schools, the need to increase the implementation examples, the qualifications of forest school to be trained, and how to carry out activities in order to raise awareness about what qualifications to be able to become a forest school instructor and the development of forest schools. Case science pattern was used in the study of qualitative research methods. The research has created schools that carry out forest nursery practices in Turkey. Among these, two states, seven administrators, 30 teachers and children working in three private forest nursery schools, constituted 83 parents' sample groups continuing to this school. As a result of the research, parents, managers and teachers are preferred to be different from other educational institutions because of the application of the student-centered learning approach of the forest school. These participants, who think that holistic development is important for children, have pointed out that although they represent a high degree of Forest School awareness, there are difficulties in finding qualified staff.
Collections