İlköğretime başlama yaşına göre çocuklarda eğitim yılı başında ve sonunda tifaldi test bulgularının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamızın amacı, okula başlama dönemi yaş faktörünün alıcı ve ifadeedici dil gelişimine etkisini ortaya konulması dönem başı/dönem sonu dilbecerilerinin iki grup arasında karşılaştırılmasıdır. Çalışmamız Isparta ilinde MilliEğitim Bakanlığına bağlı 3 ilkokulda, ilkokul birinci sınıf öğrencileri üzerindeyapılmıştır. Çalışmamıza dahil edilen çocuklar 2 gruba ayrılmıştır. 1. grup,60-66 ayve 66-72 aylık çocuklar; 2. grup, 72-84 aylıkken okula başlayan çocuklardır.Her ikigrupta da tüm öğrencilere tarama odyometritesti ve eğitim yılı başı, eğitim yılı sonuolmak üzere 118 öğrenciye TİFALDİ testi uygulanmıştır.Verilerin analizi sonucunda birinci sınıfa başlayan tüm çocuklarda, eğitiminalıcı ve ifade edici dil becerileri üzerinde olumlu etkisinin bulunduğu saptanmıştır.Alıcı dil becerilerinin edinilmesinde, daha ileri yaştaki çocuklarındaha kabiliyetliolduğu bulunmuştur. İfade edici dil becerilerinin gelişiminde yaş faktörü anlamlı birfark yaratmamaktadır. Annenin eğitim durumu dil becerilerinin gelişiminde farkoluşturmamıştır. Bunun yanında babanın eğitim seviyesi yükseldikçe alıcı dilbecerilerinin geliştiği sonucuna ulaşılmıştır. Kardeş sayısı, alıcı-ifade edici dilbecerilerinin gelişimi üzerinde herhangi bir etki yaratmamaktadır. Anneninçalışması, ifade edici dil becerilerine katkıda bulunmamakla birlikte, alıcı dilbecerileri üzerine katkı sağlamaktadır. Bir yıl okul öncesi eğitim alan çocuklar veokul öncesi eğitime iki yıl giden çocuklar, alıcı ve ifade edici dil becerileriningelişmesi bakımından, üç yıl okul öncesi eğitim alan çocuklara göre dahaavantajlıdır. Sonuç olarak; gruplar arasında okula erken dönemde başlayan çocuklarve tam zamanında başlayan çocukların okula başlama esnasında okula başlamayaşına göre alıcı ve ifade edici dil gelişiminde saptanan farkın, 1. Eğitim yılınınsonunda kapanmadığını ve okula erken başlayan çocukların alıcı dil gelişimiaçısından okula tam zamanında başlayan çocuklar ile aynı seviyeye gelmediğigörülmüştür. One of the aims of the study is to reveal the effects of the scholl starting agefactor on the development of expressive and recipient language. Another aim of thestudy is to compare two groups by beginning/ending term language skills. This studydepends on three elementary school of the Ministry of Education in Isparta and itwas conductedon incipient first class students. The study is divided in to two groups.Group one consists of 60-66 months old students and group two consists of 66-72months old students. Audiometryand TIFALDI tests are conducted total 118 studentsin both groups at the beginning and ending of the school year.Inconsequence of analysis results, education has a positive impact onrecipientand expressive language skills of all first class students. It is found that olderstudents are more capable of acquiring recipient language skills. Age factor does notmake a significant difference in the development of expressive language skills. Theeducation level of the mother did not make any difference in the development oflanguage skills. On the otherhand, it was concluded that the father's education levelgets higher; the development of recipient language skills gets also high. The numberof siblings has no effect on the development of recipient-expressive language skills.Although a working mother does not contribute to the expressive language skills, shecontributest other recipient language skills. Children who receiveone year of preschool education and 3 years of pre-school education are more advantageous thantwo years of pre-school education in terms of the development of recipient andexpressive language skills. It was observed that recipient and expressive languagedevelopment difference between children who started school in early period andchildren who started school on time were not closed at the end of first year ofsch0ool. It was a l so seen that children who start school in early period do not cometo the same level with the children who started at school on time, in terms ofrecipient language development.
Collections