Akademisyenlerin stres kaynakları ve genel öz yeterlilik inançları arasındaki ilişki: Manisa Celal Bayar Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı akademisyenlerin stres kaynaklarının ve genel öz yeterlilik inançlarının demografik değişkenlere göre farklık gösterip göstermediğini incelemektir. Ayrıca araştırmanın cevap aradığı diğer bir soru stres kaynakları ve öz yeterlilik arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmanın evrenini Celal Bayar Üniversitesi'nde 2018-2019 eğitim-öğrenim yılında eğitim vermekte olan akademisyenler oluşturmaktadır. Tez 2018-2019 akademik yılı Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nde İktisadi ve İdari Bilimler, Fen Edebiyat Fakültesi ve Mühendislik Fakültelerinde görev yapan akademisyenler ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak anket tekniği kullanılmıştır ve 250 akademisyene dağıtılmış. Araştırmanın örneklemini ise anketleri geçerli sayılan 183 kişi oluşturmaktadır. Yapılan araştırmanın sonucunda stres kaynakları ve öz yeterlilik arasında anlamlı ilişkilere rastlanmıştır. Öz yeterliliğin alt boyutlarından başlama alt boyutu ile stres kaynakları alt boyutlarından işlevsel çevreyi oluşturan ve genel çevreyi oluşturan stres kaynakları arasında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki saptanmıştır. Yani yaptıkları işlerle ilgili zorluklarla karşılaştığında pes etmeyen bireylerin stres faktörlerinden daha az etkilendiği görülmektedir. The aim of the study is to investigate whether the stress sources and general self-efficacy beliefs of academicians differ according to demographic variables. In addition, another question that the research seeks to answer is to examine the relationship between stress sources and self-efficacy. The universe of the study consists of academicians who are teaching at Celal Bayar University in 2018-2019 academic year. The thesis is limited to the academic staff of Celal Bayar University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Science and Letters and Engineering Faculties in the 2018-2019 academic year. The questionnaire technique was used as a data collection technique and distributed to 250 academicians. The sample of the study is 183 people whose questionnaires are valid. Significant relationships were found between stress sources and self-efficacy. A significant and negative relationship was found between the sub-dimensions of the self-efficacy sub-dimension and the stress sources that form the functional environment and the general environment. In other words, it is seen that individuals who do not give up are less affected by stress factors when they encounter difficulties related to their work.
Collections