Kamu kurumlarında koordinasyon: Manisa Celal Bayar Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yönetimin en önemli unsurlarından biri örgütün verimli ve etkin olarak faaliyetlerini sürdürmektir ve bunun da ön koşulu eşgüdümlemedir. Örgütsel amaç ve hedeflerin planlamada yer aldığı hali ile öngörüldüğü zamanda ve usulüne uygun olacak şekilde gerçekleştirilebilmesi için, örgütü oluşturan tüm unsurların uyum içerisinde çalışması, aralarında herhangi bir düzensizlik, çelişki ya da çatışmanın bulunmaması gerekmektedir. Bu durum ancak örgütte iyi bir eşgüdümlemenin sağlanması ile mümkün olmaktadır. Bu çalışmada kamu kurumlarının kendi içerisindeki örgütsel yapılanmalarında muhatap oldukları birimler ile aralarındaki uyumun yakalanabilmesi için hangi yapılar kullanılarak koordinasyonun gerçekleştirildiği irdelenmektedir. Bu bağlamda Manisa Celal Bayar Üniversitesi İş Yeri Uygulama Eğitimi Koordinatörlüğü yerine getirdiği görevler bakımından, kurum içerisinde muhatap olduğu diğer akademik ya da idari birimlerle oldukça yakın ilişki içindedir ve muhatap olunan bu birimler arasındaki uyumun yakalanabilmesi için koordinasyonun hangi yapılar aracılığıyla gerçekleştirildiği, işlerin aksamaması adına hayati önem taşımaktadır. İş Yeri Uygulama Eğitiminde koordinasyonun hangi yapılar aracılığıyla tespit edildiğini belirlemek amacıyla, saha çalışmasında gönüllü katılımcılar ile yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılarak bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırma kapsamında yapılan görüşmeler neticesinde elde edilen bulgulara dayanarak yöneticilere ışık tutacağı düşünülecek bazı önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eşgüdüm, Koordinasyon, İşbirliği, Koordinatör, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, İş Yeri Uygulama Eğitimi Koordinatörlüğü One of the most significant elements of organization is to sustain its activities efficiently and pre-condition of this is coordination. In order to perform organizational aim and targets scheduling with predicted time and in due form, all of the elements consisting of organization have to work coherently and there have to be no irregularity, contradiction and disagreement between them. This condition is possible as long as there is a good co-ordination in the organization.This research examines to facilitate harmonized co-ordination by using which structures between public enterprises and units having relationship with public enterprises of their own organizational structuring. In this context, with respect to duties which are performed by Coordinatorship of Education on Workplace Practice at Manisa Celal Bayar University, it has a close relationship with the other academic departments and administrative units so that co-ordination performing through which structures is vital to provide harmony with regard to disruption of works.In order to determine coordination through which structures in Education on Workplace Practice Program, semi-structured interview was applied on volunteer participants in the field work. There are some suggestions enlightening to administrators by using findings which are based on the result of interviews in the scope of research. Key Words: Collaboration, Co-ordination, Cooperation, Coordinator, Manisa Celal Bayar Univertsity, Coordinatorship of Education on Workingplace Practice
Collections