Türkiye`deki üniversitelerin web sayfalarında yer alan vizyon ve misyon ifadelerinin uluslararası karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Türkiye ile dünyadaki bazı üniversitelerin web sayfalarında yer alan vizyon ve misyon ifadelerinin içerik analizi yapılmış, ilk aşamada konuyla ilgili kütüphane, yazılı ve elektronik kaynaklardan faydalanılmış ve bu çerçevede kitap, makale ve internet kaynaklı dokümanlar incelenmiştir. Stratejik plan, vizyon ve misyon kavramları alan yazınından incelenerek oluşturulmuştur. İkinci bölümde üniversite ve yükseköğretim kavramları bağlamında Türkiye ve dünyadaki üniversitelerin gelişimi incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise Türkiye'deki tüm üniversitelerin resmi internet sayfalarındaki vizyon ve misyon ifadeleri ile seçilmiş ülkelerde bulunan üniversitelerin web sayfalarında yer alan vizyon ve misyon ifadelerinin Maxqda 11 programı ile analize tabi tutulmasıyla elde edilen analiz sonuçları yer almaktadır. Dördüncü bölümde ise çalışma sonucunda elde edilen bilgiler yer almaktadır. Buna göre yapılan bu çalışmada araştırmaya konu olan yeryüzündeki üniversitelerin hiçbirinin misyon beyanında `Engelsiz Bir Üniversite` kavramının yer almadığı görülmüştür. Yine göze çarpan başka bir husus ise `Etik – Değer` kavramına karşılaştırması yapılan üniversite grupları içerisinde sadece Türkiye'deki devlet üniversitelerinin yoğunlukla değindiği gözlenmiştir. Ayrıca Türkiye'deki Devlet Üniversiteleri ile dünyadaki en iyi 20 üniversite ve G-20 ülkelerindeki üniversitelerin vizyon açıklamalarında `Sinerji` kavramına hiç değinilmediği görülmüştür. Yapılan bu çalışmadan elde edilen bir başka sonuç ise ülkemiz üniversitelerinin vizyon ve misyon beyanlarının diğer ülke üniversitelerinin vizyon ve misyon beyanlarına göre daha geniş ve kapsamlı olduğudur. In this work it has been made an content analysis of Turkish and some foreign universities' vision and mission statements. At first stage it's been made use of library, written and electronic sources about subject and in this context; book, article and internet sourced documents have been examined. The terms `strategic plan` , `vision` and `mission` have been created by examining the literature. In the context of `university` and `high-education` terms, Turkish and foreign universities' progress have been examined in the second chapter. In chapter three, there are analysis results of all Turkish universities' and the universities of chosen countries' vision and mission statements analyzed by the computer program `Maxqda 11`. Information obtained from conclusion of the work appear in the fourth chapter. According to these it's been seen that the term `A University Without Hindrance` doesn't appear in any of the universities' mission statements those which have been subject to research in this work. Again, another point draws the attention is that only the public universities in Turkey refer the term `Ethics-Value` more often unlike the other university groups in comparing. Besides, it has been seen that Turkish public universities, top twenty universities in the world and G-20 countries' best universities haven't got the term `Synergy` in their vision statements at all. Another conclusion has been obtained is that our country's universities' vision and mission statements are wider and more comprehensive than other countries' universities' vision and mission statements.
Collections