Show simple item record

dc.contributor.advisorCura, Serkan
dc.contributor.authorÖzkaya, Ünal
dc.date.accessioned2020-12-10T11:41:32Z
dc.date.available2020-12-10T11:41:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264469
dc.description.abstractBu çalışma, iki ana bölümden oluşacak şekilde hazırlanmıştır. Hazırlanan birinci kısımda öncelikle Kamu Özel Sektör Ortaklığı kavramının literatür taraması yapılmıştır. Kavramlar tanımlanmaya ve sınıflandırmaya çalışılmıştır. Kamu altyapı hizmetlerinin özel sektör tarafından gerçekleştirilme usulleri kapsamında Kamu Özel Sektör Ortaklığı incelenerek avantaj ve dezavantajları ortaya konulmuştur.Oluşturulan ikinci kısımda çalışmanın amacı olan Kamu Özel Sektör ortaklığının ulaşım hizmetlerinde kullanım alanlarının açıklanması amacıyla kendi arasında iki bölüm oluşturulmuş ve ilk kısımda dünya genelinde kullanım alanları incelenmiştir. Verilen ülke örnekleri ile Kamu Özel Sektör Ortaklığının tercih nedenleri açıklanmıştır. Oluşturulan son bölümde ise Kamu Özel Sektör Ortaklığı'nın Türkiye'deki yeri ve önemi açıklanmış ve ulaşım sektöründe ki kullanım alanları ve bu alanlara verilen örnek projeler yardımıyla Kamu Özel Ortaklığı modellerinin tercih nedenleri ayrıntılı olarak incelenmiştir.Kamu kesimi, ulaşım hizmetleri alanında oluşan altyapı hizmetlerini bazen yönetsel, bazen teknik, bazen de mali sıkıntılardan dolayı sürekli ertelemektedir. Kamu tarafından ertelenen bu altyapı hizmetlerinin gerçekleştirilmesinde kullanılan alternatif yöntem olarak, özel sektörün sürece dahil edilmesiyle oluşan Kamu Özel Sektör Ortaklığının ülkelere sağladığı faydalar ve maliyetler incelenmiştir.
dc.description.abstractThis work has been formed in two main parts. In the prepared first part, Public-Private Partnership's literature examined has been made. The conceptions have been tried to be defined and classified. Public in infrastructure services getting done to private sector, Public-Private Partnership has been examined produced its advantages disadvantages.In the second part, the purpose of study, to explain transportation services of Public-Private Partnership, two parts have been produced and at the first part using areas is disclosed in general of the world. Public-Private Partnership reason for preferences have been investigated with giving countries examples. At the last part, Public-Private Partnership's place an importance has been explained in Turkey. At transportation sector, using areas and giving samples to these areas, Public-Private Partnership's reasons for preference has been investigated in detail.Public sector, the transportation areas that formed infrastructure services, leaving over permanently because of administrative, technical and economical problems. These delayed infrastructure services by public sector, as an alternative way with Private sector's inclusion, Public-Private Partnership is used. The purpose at this work is researching the costs of benefits what Public-Private Partnerships provided to country.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleDünyada ve Türkiye`de kamu özel sektör ortaklığı: ulaşım hizmetleri örneği
dc.title.alternativePublic-private partnership in the world and in Turkey: Example of transportation servi̇ces
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-03
dc.contributor.departmentMaliye Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10266776
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564277
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineMaliye Teorisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess