Sanayi sektörünün lisans düzeyi muhasebe eğitiminden kalite ve kalite güvencesi beklentileri: Manisa Organize Sanayi Bölgesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Muhasebe, işletme ile ilgili zamanında, doğru, güvenilir ve tarafsız bilgi üreten bir bilim dalıdır. İşletmelerin artan rekabet ortamında başarılı olabilmesi için hem alt hem üst yapılarında beklentiler doğrultusunda kesintisiz bir değişim sağlamalıdır. İşletmelerin bu değişimi sağlayabilmeleri için en önemli paydaşı olan üniversiteler ile işbirliğine gitmeleri gerekecektir. İşletme çevresinin değişmesi ile işletmelerin muhasebeden beklentileri değişmiştir. İşletmelerin muhasebeden beklentilerinin karşılanabilmesi, muhasebe eğitiminin işletme beklentilerini karşılayabilecek özellikte ve kalitede olmasıyla giderilebilir. Çalışmanın birinci bölümünde; muhasebe bilimi ve muhasebe mesleği hakkında bilgiler verilmiştir. Muhasebe teorisinin kökeni hakkında bilgiler verilerek muhasebe teorileri sınıflandırılmıştır. Muhasebe eğitiminin tanımı yapılarak önemi ve beklentilerine değinilmiştir. Muhasebe eğitiminin unsurları, gerekliliği, amacı ve kalitesinden bahsedilmiştir. İşletmelerde muhasebe eğitiminin önemi değinilerek, Türkiye'de muhasebe eğitiminin tarihsel gelişiminden bahsedilmiştir. Muhasebe eğitiminden beklentiler sıralanmıştır. Ülkemizde muhasebe eğitimine değinilerek, muhasebe eğitiminin mevcut durumu ve geliştirilmesi için yapılması gerekenlerden bahsedilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde; Muhasebe eğitiminde kullanılabilecek öğretim yöntemleri sıralanmıştır. Uluslararası muhasebe eğitim standartlarına değinilmiştir. Türkiye'de verilen muhasebe eğitiminin gelişimine değinilerek, muhasebe eğitimi alacak olan muhasebe elemanında bulunması gereken nitelikler sıralanmıştır. Küreselleşme ve muhasebe eğitimi kapsamında muhasebe eğitiminde kalitenin arttırılması konusuna değinilmiştir. Globalleşme sürecinde muhasebe eğitimindeki farklılıklar sıralanmıştır.Çalışmanın üçüncü bölümünde; Tarihsel süreçte üniversite sanayi iş birliğine değinilerek üniversite ile sanayi neden işbirliği yapar sorusu cevaplanmaya çalışılmıştır. Türkiye'de doğrudan ya da dolaylı şekilde üniversite sanayi işbirliğini sağlayan mekanizmalar sınıflandırılmıştır. Muhasebe eğitimi ve diğer konularda üniversite sanayi işbirliğinin istenilen düzeyde olmamasının nedenlerine değinilmiştir. Ve muhasebe eğitiminde işletmelerle işbirliğinin önemine değinilmiştir.Çalışmanın dördüncü bölümünde; Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi ve sanayi işbirliğini belirlemeye yönelik işletmelerden alınan görüş ve öneriler doğrultusunda elde edilen sonuçlar açıklanmıştır. Yükseköğrenimde verilen muhasebe eğitiminin Manisa Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren işletmelerin beklentilerini karşılama düzeyi incelenmiştir. Araştırmanın amacı, araştırmanın yöntemi, araştırmanın evren ve örneklemi, araştırmanın kısıtları açıklanarak araştırma sonucu ortaya çıkan bulgular ve istatistiksel analizler yorumlanmıştır. Accounting is a branch of science that produces timely, accurate, reliable and unbiased information about the business. In order to be successful in an increasing competitive environment, it should make a continuous change in both the lower and upper structures in line with the expectations. Businesses will need to cooperate with universities, which are the most important stakeholders for this change. With the change in the business environment, the expectations of the enterprises have changed. To meet the expectations of the accounting of businesses, accounting education can meet the expectations of the quality and quality can be eliminated.In the first part of the study; information about accounting science and accounting profession. Accounting theories are classified by giving information about the origin of accounting theory. Accounting education is defined and its importance and expectations are mentioned. The elements, necessity, purpose and quality of accounting education are mentioned. Property reference to the importance of education in accounting, has been mentioned the historical development of accounting education in Turkey. Expectations from accounting education are listed. In our country, accounting education is mentioned and the current situation of accounting education and what needs to be done for development are mentioned.In the second part of the study; Teaching methods that can be used in accounting education are listed. International accounting training standards are addressed. with reference to the development of accounting education in Turkey, qualities that exist in the accounting training accounting staff who will be listed. In the scope of globalization and accounting education, the importance of improving quality in accounting education has been mentioned. Differences in accounting education are listed in the globalization process.In the third part of the study; In the historical process, it is tried to answer the question of why the university cooperates with the industry by touching on the university industry cooperation. university-industry cooperation mechanism for directly or indirectly in Turkey is classified. The reasons for not having the desired level of university industry cooperation in accounting education and other subjects are mentioned. And the importance of cooperation with enterprises in accounting education was mentioned.In the fourth part of the study; The results obtained in line with the opinions and suggestions taken from enterprises aiming to determine the accounting education and industry cooperation at the undergraduate level are explained. The level of accounting education given in higher education was evaluated to meet the expectations of the enterprises operating in Manisa Organized Industrial Zone. The aim of the study, the purpose of the study, the universe and the sample of the study, the limitations of the research were explained and the findings and statistical analyzes were evaluated.
Collections