Profesyonel erkek futbolcuların kişisel performansları üzerinde sosyal medyanın rolü: Nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, profesyonel erkek futbolcuların kişisel performansları üzerinde sosyal medyanın rolü olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak belirlenen, Ege Bölgesinde Süper Lig statüsünde futbol oynayan veya daha önce en az 1 sezon süper lig statüsünde futbol oynamış, yaşları 25 ile 35 arasında değişen 23 profesyonel erkek futbolcudan oluşmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak, `görüşme` yaklaşımı ve bu yaklaşımda `yüz yüze görüşme yöntemi` kullanılmıştır.Görüşmeler, ses kayıt cihazı ve not alma yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan görüşme soruları açık uçlu soru metoduyla ve analiz kısmında içerik analizi ve betimsel veri analizi yönteminden yararlanılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler değerlendirildiğinde sonuç olarak profesyonel futbolcuların sosyal medya günlük kullanım durumu, günlük kullanma süresi, üye olunan hesaplar ve müsabaka günü sosyal medya kullanım durumlarının, antrenman ve maç performansları üzerinde ki etkileri tespit edilmiştir. Katılımcıların antrenman performanslarına olumlu olarak; motivasyon ve haz, olumsuz olarak demoralize, eleştirilme, değersizleşme ve zaman yönetimi riski, nötr olarak ise tecrübe ve profesyonellik kavramlarının etkilerinin oluştuğunu belirtmişlerdir. Maç performanslarına ilişkin katılımcılar olumlu olarak; ödünleme, mutluluk ve konsantrasyon, olumsuz olarak duygu değişimi, verimsizlik ve nefret, nötr olarak objektif olma kavramlarının ortaya çıktığını belirtmişlerdir. Bu etkilerden yola çıkarak katılımcıların vermiş oldukları öneriler sonucu A takımlar ve alt yapılarda uzman denetimi, yönlendirme, sosyal medya eğitimi ve öğretimi eşliğinde profesyonel destekle sosyal medyanın kullanılması yönünde önerilerde bulunulmaktadır.Anahtar kelimeler: Sosyal medya, spor, futbol, profesyonel futbolcular The aim of the study is to examine the role of social media on the personal performances of rofessional male soccer players. In the study, qualitative research methods was used. The study group was determined by using purposeful sampling method. As the data collection method, `interview` approach and `face to face interview method` will be used in this approach. The study group consisted of 23 professional male players aged between 25 and 35, who played football in Super League status in the Aegean Region and played at least 1 season as a rofe league.Interviews will be conducted using voice recorders and note-taking methods. The interview questions used in the research will be formed by the open-ended question method and the content analysis and descriptive data analysis method will be used in the analysis part.As a result of the data obtained in the study, it was determined that the effects of social media rofe usage status, rofe usage period, member accounts and competition days of social media usage on training and match performances were determined. Positive performance of participants' training performance; motivation and pleasure. Negatively demoralized, criticism, devaluation, time management. They stated that the effects of the concepts of experience and professionalism were formed in a neutral way. Participants in the match performances were positive; compromise, happiness, concentration. Negative deformation change, inefficiency, hate. They stated that the concepts of being neutralized have become obtective. As a result of these impacts, the results of the recommendations of the participants resulted in the use of social media with rofessional support in A teams and infrastructures accompanied by expert supervision, guidance, social media education and training.Key words: Social media, sports, football, rofessional football players
Collections