Şiddet içerikli video oyunlarının 10-15 yaş grubu çocukların saldırganlık davranışı ve şiddet eğilimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bilim ve teknoloji sayesinde bilgisayar ve internet kullanımının yaygın olması bilgiye ulaşmayı kolaylaştırırken diğer yandan bağımlılık ve bazı olumsuz tutum ve davranışların ortaya çıkmasına da neden olmaktadır. Bu durum yetişkinleri olduğu kadar çocuk ve gençleri de hem olumlu hem olumsuz yönden etkileyebilmektedir. Aynı zamanda eğitim ve iletişim maksatlı kullanılmaya başlayan bilgisayar son zamanların önemli bir eğlence aracı haline gelmiştir. Özellikle çocuklar ve gençler arasında konsol, PC, çevrimiçi (online) gibi dijital oyunların kullanımı her geçen gün artmaktadır.Son yıllarda yapılan araştırmalar göstermiştir ki şiddet içerikli video/bilgisayar oyunlarının kontrolsüz bir şekilde oynanması çocukları ruhsal ve davranışsal açıdan olumsuz olarak etkilemektedir. Bu araştırma, şiddet içerikli video oyunlarının 10-15 yaş gurubu çocukların saldırganlık davranışı ve şiddet eğilimine etkisini tespit etmek üzere Buss- Perry Saldırganlık Ölçeği ile saldırganlığın alt boyutları olarak sınıflandırılan sözel saldırganlık, fiziksel saldırganlık, öfke ve düşmanlık ölçekleri çerçevesinde çocukların demografik özellikleri, şiddete ve şiddet içerikli video/bilgisayar oyunlarına ilişkin tutumları ile ilgili veriler arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırmaya dahil olan çocuklar İstanbul'un Fatih ilçesindeki 4 ilköğretim okulunda 5. 6. 7. ve 8. sınıflarda eğitim ve öğretim görmekte olan farklı sosyo-ekonomik gruplara ait 10-15 yaş grubu toplam 536 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmanın anket formunun ilk bölümünde çocukların demografik bilgilerini içeren 21 soru, ikinci bölümünde çocukların şiddete ve şiddet içerikli video/bilgisayar oyunlarına ilişkin tutumlarını tespit eden 8 soru, son bölümünde ise Buss- Perry Saldırganlık Ölçeği Testi'nin Türkçe tercümesinde yer alan 29 soru yer almaktadır. Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen bilgilerin çözümlenmesi SPSS paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Tabloların yorumlanmasında öncelik frekans bilgilerine verilmiştir. Şiddet içeren bilgisayar oyunlarının oynanmasında etkili olduğu düşünülen bağımsız değişkenlerle karşılaştırma tabloları yapılmıştır. İstatistikî analizlerde Korelasyon, One Way-ANOVA, ki-Kare ve T- Test tekniklerine başvurulmuştur.Araştırmanın temel hipotezi doğrulanarak şiddet içerikli video oyunlarının çocukların saldırganlık davranışı ve şiddet eğilimine etkisi üzerinde anlamlı derecede etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Today, with the help of science and technology, the widespread use of computers and the Internet makes it easier to reach information and on the other hand, it causes addiction and some negative attitudes and behaviors.This situation can affect both children and young people both positively and negatively as well as adults. At the same time, the computer, which has started to be used for education and communication, has become an important entertainment tool of recent times. The use of game platforms, PC and online digital games is increasing day by day, especially among children and adolescents.In recent years, research has shown that the uncontrolled use of violent video / computer games affects children in a negative way psychologically and behaviorally. This study aims to determine the effects of violent behavior on the aggressive behavior and violence tendency of the 10-15 age group children. The demographic features of the children, including verbal aggression, physical aggression, anger and hostility scales, which are classified as sub-dimensions of aggression with Buss-Perry Aggression Scale, examined the relationship between the attitudes towards violent video / computer games. The children included in the study consisted of 536 children in 10-15 age groups belonging to different socio-economic groups who are studying in the 5th, 6th and 8th grades in 4 different primary schools in Fatih, İstanbul. In the first part of the questionnaire, there are 21 questions including demographic information of the children and in the second part 8 questions that determine the attitudes of children to violence and video / computer games. In the last part, there are 29 questions in the Turkish translation of Buss-Perry Aggression Scale Test.Data gathering tools were analyzed by using SPSS 25.0 software. Priority is given to frequency information in the interpretation of the tables. Comparison tables were made with independent variables thought to be effective in playing violent computer games. Correlation, One Way-ANOVA, chi-square and T-Test techniques were used in statistical analysis.The basic hypothesis of the study was verified and it was concluded that violent video games had a significant effect on children's aggression behavior and violence tendency.
Collections