İlköğretim 6. sınıf milli eğitim bakanlığı Türkçe kitabındaki metinlerin anadil eğitiminde metin olma özelliğine uygunluğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkçe dersinde kullanılan ders kitapları, Türkçe öğretiminin en önemli gereçleridir. Öğrenciler, yaş ve bilgi düzeyleri açısından özelliklerine uygun bilişsel ve duyuşsal beceri alanlarında zenginleştirilmiş vasıflı metinlerden oluşan ve Türkçe öğretim programındaki kazanımlar çerçevesinde hazırlanan ders kitapları ile hem anadil yeterliliği hem de anlama ve anlatma yeterliliklerini de geliştirirler. Türkçe dersi için kullanılan ders kitaplarında yer alan metinlerin özellikleri anadil eğitimi için oldukça önemlidir. Bu nedenle kitaplardaki metinler çok yönlü olarak belirlenmiş ölçütlere göre seçilmelidirler.Doküman incelemeye dayalı bu çalışmanın veri kaynağı, 2015- 2016 eğitim-öğretim yılında Manisa ilindeki 6. sınıf öğrencilerine Türkçe ders kitabı olarak dağıtılan kitapta (MEB) yer alan metinlerdir. Çalışmada 6. sınıf Türkçe dersi ders kitabında yer alan metinlerin, anadil eğitimine uygunluğu incelenmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda ders kitabının değerlendirmesi yapılmıştır.Çalışmanın giriş bölümünde 'tez başlığı', 'problem cümlesi', 'problem durumu', 'araştırmanın amacı', 'araştırmanın önemi' ve araştırmada kullanılan yöntem ortaya konulmuştur. Birinci bölümde 'dil', ikinci bölümde 'anadil eğitimi' ve 'ders kitapları', üçüncü bölümde ise 'metin' hakkında bilgiler verilmiş, gerekli alt başlık türleri sınıflandırılmıştır. Dördüncü bölümde elde edilen bulgular ve bunların değerlendirmeleri yer almıştır. En son bölümde, araştırma sonuçları ortaya konulmuş ve öneriler sunulmuştur.Bu çalışma, Türkçe dersi ders kitaplarındaki metinlerin belirlenmesine ilişkin dönüt sunacak olması nedeniyle önem taşımaktadır. Textbooks of Turkish courses are the main materials for teaching Turkish language. Students develop both language proficiency and comprehension and narrative competences with textbooks prepared within the framework of achievements in the Turkish curriculum, which are enriched in cognitive and affective skills appropriate to their characteristics in terms of age and level of knowledge.The quality of texts in the course books are more important for education of mother tongue. For this reason, the text in the books should be selected according to the multi-dimensional criteria.The data source of this study which depends on document analysis, are the texts in Turkish textbooks that were distributed to 6.grade students in city of Manisa in 2015-2016 academic year. In this study, the appropriateness to the feature of being text at education of mother tongue of the texts which are in Turkish textbook for 6th graders was investigated. According to the datum we get, the evaluation of the textbook has been made.The introduction section displays 'the title', 'the problem topic', 'the state of problem', 'the method', 'the aims' and 'the importance' of the research, The first chapter deals with the 'language', the second is about 'education of mother tongue' and 'textbooks', the third is about 'text'. The forth chapter displays the findings and the evaluations. The last chapter presents the results of our research and the suggestions.This study is important because of it will provide feedback regarding the determination of the texts in Turkish textbooks.
Collections