Kamu yönetiminde stratejik planlama: ADIM Üniversitelerinin GZFT analizleri üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile kuruluş yılları itibari ile ve coğrafi olarak birbirine yakın olan üniversitelerin kurduğu ADIM üniversiteler birliğine mensup yükseköğretim kurumlarının stratejik planlarındaki durum analizi kısmında belirttikleri benzer ve farklı yönleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Birliğe mensup 14 üniversite bulunmakla birlikte çalışma yöntemine uygun olan 12 üniversite seçilmiş bunların GZFT (Güçlü yönler – Zayıf yönler – Fırsatlar – Tehditler) analizi yöntemi ile yaptıkları durum analizleri tahlil edilmiştir. Bu çalışmada yöntem olarak, genellikle önceden belirlenmiş kategoriler çerçevesinde sistematik olarak incelenmesini sağlayan bir araştırma tekniği olan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Durum analizi kısımlarındaki kullanılma sıklıklarına göre Güçlü ve Zayıf Yönler başlığı altında 8 kategori 33 kod belirlenmiştir. Bu kategoriler çerçevesinde ADIM üniversitelerinin kendilerini güçlü ve zayıf gördüğü alanlar işaret edilmiştir. Öte yandan Fırsatlar ve Tehditler çerçevesinde ise 3 kategori 19 kod belirlenmiştir. ADIM üniversitelerinin hangi konuları fırsat veya tehdit gördükleri de ilgili başlık altında incelenmiştir. ADIM üniversiteleri tarafından 11 konu güçlü yön (yönetim anlayışı, akademik personelin niteliği, kütüphane vs.), 12 konu zayıf yön (personel sayısı, ar-ge desteği, mezunlar vs.); 11 konu fırsat (şehrin konumu, tarihi ve sosyal-kültürel yapı, AB vs.) 6 konu ise tehdit (şehrin sanayisi, mevzuat, diğer üniversiteler vs.) olarak değerlendirilmiştir. Sonuç kısmında ise genel bir değerlendirme yapılarak ortak noktaların neler olduğu ortaya konulmuştur. This study aims to compare and contrast similarities and differences in the situation analysis of the strategic plans of the ADIM University Union established by higher education institutions in the near abroad. Although there are 14 universities in the union, 12 universities were selected suitable for the research conducted and situation analysis were examined by using SWOT (Strenghts – Weakness – Opportunuties – Threaths) analysis. In this study, content analysis was used as a method to systematically analyze by drawing from established categories. In the situation analysis, 33 codes (subcategories) and 8 categories were determined within the framework of strong and weak aspects as to the frequency of use. On these categories, strong and weak sides of ADIM universities that they perceived for themselves were addressed. On the other hand, within the framework of opportunities and threats 19 codes (subcategories) and 3 categories were detected. Perceived opportunities and threats were investigated within the framework of these categories. In the conclusion chapter, an overall evaluation was carried to detect common points.
Collections