İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen okur-yazarlığını geliştirmede grafik roman tarzı materyalin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilim, farklı amaçlar için çeşitli alt çalışma alanlarına ayrılmıştır. Bu alanlardan birisi de, fen bilimleridir. Fen eğitimi, bireyin gelecekteki yaşamı için önemli bir yere sahiptir. Birey, bilimin doğasını ve bilimsel gelişmeleri fen okuryazarlığı ile anlar.Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlığını geliştirmede grafik roman tarzı materyalin etkisini incelemektir. Araştırma ön test- son test ve kalıcılık yarı deneysel desen kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri grafik roman tarzı materyal ve Fen Bilimleri ders kitabıdır. Araştırmanın bağımlı değişkeni ise akademik başarıdır. Araştırmanın çalışma grubu,2017-2018 eğitim-öğretim yılında Manisa'nın Kula ilçesi merkezindeki Kula Tapduk Emre İlkokulu'nda öğrenim görmekte olan 4.sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır.Çalışma deney grubunda 21, kontrol grubunda 30 olmak üzere toplam 51 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak; kelime ilişkilendirme testi, grafik roman tarzı öğretim materyali kullanılmıştır. Çalışma sonucunda grafik roman tarzı geliştirilen materyalinin öğrenci fen okuryazarlığını etkilediği bilgisine ulaşılmıştır. Science is divided into several sub-work areas for different purposes. One of these areas is the science. Science education has an important place in the future life of the individual. The individual understands the nature of science and scientific developments with science literacy. The aim of this study is to investigate the effects of graphic novel style material on the development of science literacy in primary school 4th grade students.The research was carried out within the scope of pre-test-post-test and retention quasi-experimental design. The independent variables of the study are the graphic novel style material and the Science textbook. The dependent variables of the study is academic success.The study group consisted of 4th grade students attending Kula Tapduk Emre Elementary School in Kula district of Manisa in the 2017-2018 academic year. The study was carried out with 30 students in the control group and 21 in the experimental group. As the data collection tools, word association test, graphic novel style material were used. As a result of the study, it was learned that the material novel style developed material influenced the student science literacy.
Collections