Şirket akademileri uygulamaları ve yetenek yönetimine etkisi: Allianz Akademi ve İnci akademi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Koşulların ve kuralların her geçen gün değiştiği günümüz şartlarında, bilgili olma, teknolojik gelişmeleri takip etme, kurumsal ve bireysel başarı için son derece önemli bir duruma gelmiştir. Bilginin sürekli olarak yenilenmesi hızlanarak değişen dünyaya ayak uydurmak için kritik bir konuya dönüşmüştür. Şirketler, bilginin devamlılığının sağlanması, bilgi ve becerileri en etkin şekilde kazandırabilmesi için bir çok yöntemi denediği görülmekle birlikte bu konuda farklı arayışlara da devam etmektedirler. Son dönemde şirketler bu anlamdaki sorunlarının çözümlerini şirket akademilerine yönelerek aramışlardır.Bu tezin amacı, şirket akademilerinin Türkiye'de algılanma biçimlerini, hangi aşamalarda olduklarını, aksiyon alma durumlarını, akademi amaçlarını ve bu amaçlar kapsamında uyguladıkları yöntemleri ve planlamaları değerlendirmektedir. Tez üç bölümden oluşmaktadır. Kavramsal çerçeveyi oluşturan ilk iki bölümde şirket akademileri ve yetenek yönetimi olguları anlatılmıştır. Üçüncü bölüm tezin uygulama bölümüdür. Bu bölümde Allianz Akademi ve İnci Akademi ele alınarak, şirket akademilerinin vizyonları, eğitim ve gelişim için yapmış oldukları çalışmalar ve yetenek yönetimi incelenmiştir. Çalışma kapsamında Türkiye'de bulunan iki şirket akademisi incelenmiş ve yetenek yönetimine olan etkileri değerlendirilmiştir. Araştırmada her bir çalışana yetenek yönetimi süreci için fırsat tanıyan Allianz Akademi, süreçleri verimli ve etkin değerlendirebildiği ve faaliyet alanı nedeniyle bütün çalışanlar için yetenek sürecinin gözlenmesinin zor olduğu bir organizasyon yapısını vurgulayan İnci Akademi'nin ise bu süreçler ile ilgili yeni eğitim programları üzerinde çalıştıkları görülmüştür. Nowadays, having knowledge of current affairs and following the technological developments becomes significant for corporate and individual achievement with ever changing rules and circumstances. In fact, staying with up-to-date information is of the essence to adapt changing world. Although companies develop many methods for skill getting activities enabling the flow of information, they also keep searching for different paths. Recently, company academies equipped with trainings rise as a solution.There are some points that will be deeply evaluated in this study: conseption of company academies in Turkey, analysis of in which stage they are, to what extent they take actions, the goal of academies and applied practices for their goals. The thesis consists of three chapters. In the first two chapters that form the conceptual framework, the concepts of company academies and talent management are explained. The third part is the application part of the thesis. This research also includes the vision of company academies, studies for education & training and talent management. Concordantly, two academies in Turkey (Allianz Academy and Inci Academy) and their influences on talent management have been evaluated.
Collections