Türkiye`deki yerel yönetimlerde reform sürecinin il özel idarelerinin varlık ve yetki devri bağlamında değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu yönetiminin, toplumun birçok alanda iç içe girmiş olan, birbirleriyle doğrudan ya da dolaylı olarak ilgili, zaman zaman da çelişkili sorunlarını çözmek bakımından idari bir organizasyon olarak önemi büyüktür. Toplumların nüfus ve gelişmişlik bakımından büyümesiyle, devletlerin çözmek zorunda oldukları sorunlar da artmakta, bu durum da devletin vermek zorunda olduğu hizmetlerin artmasına neden olmaktadır. 6360 Sayılı Kanun ile il özel idarelerinin 30 büyükşehirde varlığına son verilmiştir. İl özel idarelerinin görev, yetkileri ve sorumlulukları büyükşehir belediyeleri ve merkezi yönetim arasında ilgisine göre dağıtılmıştır. Yetki ve görev paylaşımı yapılırken il genelinde hangi kuruma hangi yetkilerin bırakılacağı konusunda sorunlar ortaya çıkmıştır. Merkezi idare ile yerel yönetim birimleri yetki ve görev paylaşımının getirdiği aksaklıklar nedeniyle il özel idarelerinin varlığı üzerinde birçok tartışma konusu karşımıza çıkmaktadır. Yeni kanun ile birlikte il özel idarelerinin taşınır malları, taşınmaz malları, hakları, alacakları ve borçlarının ne olacağı konusunda yeni yasal düzenlemeler yapılarak varlık ve yetkilerin devri yapılmıştır.Çalışmada Türkiye'de yerel yönetimlerde reform sürecinin, il özel idareleri üzerine etkisi ve kaldırılan il özel idarelerinin varlık ve yetkilerinin devri bağlamında incelenmesine yer verilecektir. Bu bağlamda ilk bölümde, kamu yönetimi ve il özel idare ile ilgili kavramsal açıklamalara yer verilecek ve geçmişten günümüze il özel idarelerinin gelişimi incelenecektir. İkinci bölümde ise, il özel idarelerinin reform ihtiyacı ve süreci 6360 Sayılı Kanun kapsamında reforma yöneltilen eleştiriler çerçevesinde incelenmeye çalışılacaktır. Üçüncü bölümde ise, il özel idarelerinin reform sürecinde, varlık ve yetki devri bağlamında, karşılaştığı sorunlar ve sorunlara yönelik getirilen çözüm önerileri üzerine bir değerlendirme yapılacaktır. Bu çalışmada reform sürecinde büyükşehirlerde varlığı son bulan il özel idarelerinin, varlık ve yetkilerinin devri sırasında yaşanan aksaklıklar, bu aksaklıklara yöneltilen eleştiriler ve son olarak da bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin ortaya konulması hedeflenmektedir. Public administration, as an administrative mechanism, is of great importance in terms of solving the problems of the society which are intertwined in many fields, directly or indirectly related to each other, sometimes contradictory. With the growth of societies in terms of population and development, the problems that the states have to solve also increase and this situation increases the services that the state has to provide.With the Law No. 6360, legal entities of special provincial administrations have been abolished. The duties, authorities and responsibilities of the special provincial administrations have been distributed according to their relation among the metropolitan municipalities and the central government. While sharing authority and duties, there have been problems on transfering of duties to which authority in the province. There are many debates on the existence of the provincial special administration due to the disruptions brought by sharing of duties between the central administration and local government units. With the new law first, new legal regulations have been made about the movable property, immovable property, rights, receivables, and then transfer of debts, goods and autorities of the special administration have been made.In the study, effect of reform process of local admistration in Turkey on the special provincial admistration will be investigated in point of transfering the properties and autorities and autorities of the abolshed special provincial admistration. In this context, in the first part, public administration, conceptual explanations on the special provincial admistrations and development of special administration from past to present will be studied. In the second part, the need for reform of the special provincial administration and the criticisms on the reform will be discussed. In the third chapter, an evaluation will be made on the problems faced by the special provincial administration in the reform process and the solution proposals for the problems. In this study, it is aimed to make a general evaluation about whether the abolishing of special provincial administration is appropriate.
Collections