Finansal okuryazarlık ile bütçeleme ve tasarruf davranışları: Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin günlük finansal işlemlerini gerçekleştirebilmeleri, bütçeleme, yatırım, tasarruf gibi finansal davranışlarda sağlıklı bir tutum sergileyebilmeleri ve refah içinde yaşayabilmeleri finansal okuryazarlık kavramıyla yakından ilişkilidir. Finansal okuryazarlık düzeyinin düşük olması bireyin finansal konularda yanlış kararlar almasına sebep olduğu gibi, bu kararların neden olduğu sonuçlar bireyi kişisel yaşantısından aile yaşantısına hatta sosyal yaşantısına kadar olumsuz yönde etkilemektedir. Bu nedenle eğitim hayatının bitişi ile iş hayatına atılacak olan üniversite öğrencilerinin refahları açısından finansal okuryazarlık düzeylerinin yüksek olması önem taşımaktadır. Bu çalışmada Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri ve bütçeleme ile tasarruf davranışları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyleri belirlenirken Kolmogorov-Smirnov testi sonucuna göre parametrik olmayan Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis H testi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerinin yaş ve sınıf gibi değişkenlerle, bütçe oluşturma ve buna uyma, borcunu zamanında ödeme gibi davranışlara göre farklılık gösterdiği ancak cinsiyet, bireyin ve ailesinin aylık geliri, kredi kartı kullanma durumuna göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. The ability of individuals to perform their daily financial transactions, to display a healthy attitude in financial behaviors such as budgeting, investment and saving and to live in prosperity is closely related to the concept of financial literacy. The low level of financial literacy causes the individual to make wrong decisions in financial matters and the results of these decisions affect the individual from its personal life to its family life and even to its social life. For this reason, it is important that financial literacy levels are high in terms of the welfare of university students who will be taken into the business life with the end of education. In this study, it is aimed to determine financial literacy levels, budgeting and saving behaviors of 3rd and 4rd grade students of Manisa Celal Bayar University Department of Business Administration. In the study, non-parametric Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis H test were applied according to Kolmogorov-Smirnov test while determining the financial literacy levels of the students. According to the results obtained from the study, it is determined that the financial literacy levels of students' are high. It was found that the students' financial literacy levels differed according to variables such as age and class, behaviors such as budgeting and compliance and paying the debt on time but did not differ according to gender, monthly income of the individual and family, credit card usege.
Collections