Application of liquified petroleum gas on a single point injection engine
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sıvılaştırılmış petrol gazı içten yanmalı motorlar için yakıt olarak önerilmiş ve kullanılmıştır. 1372 cc.lik dört zamanlı, tek noktadan enjeksiyonlu, elektronik kontrollü bir motor üzerinde benzin ve sıvılaştırılmış petrol gazı kullanılarak 1/2,3/4 ve tam yük konumunda ve ECE R49' a uygun 13 mod deneyleri yapılmıştır. Sıvılaştırılmış petrol gazını motor yakıtı olarak kullanmak için özel bir karıştırıcı tasarlanmış ve motor enjektör gövdesi üzerine yerleştirilmiştir. Sıvılaştırılmış petrol gazını uygun basınç ve debide gaza dönüştürebilmek için özel basınç düzenleyici ve çevrim ekipmanları kullanılmıştır. Sıvılaştırılmış petrol gazının eksoz gazları üzerine etkisi, güç, yakıt tasarrufu ve verimlilik olarak motor performansı üzerine etkileri incelenmiştir. Deney sonuçları CO ( karbon monoksit ), HC ( hidrokarbon ) ve NO/ ( azot oksit ) lerde sıvılaştırılmış petrol gazı kullanımı ile belirgin azalmalar olduğunu göstermiştir.Motor gücünde çok küçük bir düşüş görülmekle beraber ısıl verimde LPG kullanımı ile artış hacimsel verimde de azalma görülmüştür.Genel olarak benzin yerine sıvılaştırılmış petrol gazı kullanımı özgül yakıt tüketimini azaltmıştır. Deneysel sonuçlar sıvılaştırılmış petrol gazının özellikle tek noktadan enjeksiyonlu motorlarda herhangi bir değişiklik yapmadan, sadece bazı ek parçalar kullanımı ile ( karıştırıcı, basınç düzenleyici ) kullanılabileceğini göstermiştir. Anahtar sözcükler: Sıvılaştırılmış petrol gazı, tek noktadan enjeksiyonlu motor, içlen yanmalı motor, emisyon, motor performansı VI ABSTRACT APPLICATION OF LPG ON A SINGLE POINT INJECTION ENGINE Keskin, Orgun M.S., Department of Mechanical Engineering Supervisor : Prof. Dr. A. Demir BAYKA September 1996, 129 pages Liquified petroleum gas has been proposed and used as fuel for the internal combustion engine. Two tests were conducted on a 1372 cc, four stroke, single point injection, electronically controlled engine using gasoline and liquified petroleum gas respectively. In order to use LPG as a fuel, special mixer was designed, prepared and mounted on the injector body of the engine. Special accessories were also used to convert liquid LPG to gas at appropriate pressure and flow rate. The effect of LPG on exhaust emission and engine performance in terms of brake power output, fuel economy and efficiency were investigated. Experiments were done at 1/2,3/4 and full load conditions and according to ECE R49 13 mode test procedure. The experiments showed that there is a decrease in CO, 1IC, NOx emission. Engine power output was found to decrease nearly 8 %. The thermal efficiency increased and volumetric efficiency decreased with LPG. Generally, specific fuel consumption decreases with LPG compared with gasoline 111Results showed that, liquified petroleum gas can be used in the present gasoline vehicles with electronically controlled single point injection engines without any major modification. Keywords: LPG, Single point injection, internal combustion engine, emission, engine perormance IV
Collections