Lisansüstü öğrencilerin tez yazımlarında edimbilimsel özelliklerin ve tartışmaların kullanımının analizi üzerine derleme çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Irak üniversitelerinde (SSIU) öğrenim gören 40 lisansüstü öğrenciyleAmerikan üniversitelerinde (SSAU) öğrenim gören 40 lisansüstü öğrencininyazılarındaki pragmatik tartışmayı karşılaştırarak İngilizce'deki akademik yazımkonusunu ele almaktadır. Bu 80 tezde, akademik yazının seçilen altı yönü incelenmiştir:(a) paragraf yapısı, (b) cümlelerin uzunluğu ve yapısı, (c) cümlelerdeki bilgininorganizasyonu, (d) kelime dağarcığı, (e) konu tümceleri ve (f) söylem belirleyicileri. Butez İngilizce akademik yazılarındaki tartışma pragmatiğinin geleneksel ve genellikle tektaraflı olarak incelenmesinin ötesine geçerek akademik yazıların farklı yönlerini veyabancı dil olarak İngilizce öğrenen lisansüstü öğrenciler ve anadili İngilizce olanülkelerden gelen lisansüstü öğrenciler tarafından kullanıldığı durumlardaki sonuçlarınıayırt edilebilmeyi ve tanımlayabilmeyi amaçlamaktadır. Yukarıda bahsedildiği gibiakademik yazılarda seçilen altı hususun nicel analizleri kısa bir açıklama ilebaşlamaktadır ve bunu derlemdeki korpus analizinden sıklık bilgisi takip etmektedir.İkinci bölümde önerdiğimiz bütünce-temelli yaklaşım ve pragmatik teori üzerine kuruluolarak seçilen verilerin sonuçları birinci bölümde önerilen araştırma sorularına cevapverip vermediğini gözlemlemek adına incelenmektedir. Lisansüstü seviyesine ulaşanİngilizce öğrencileri akademik araştırmaları yazarken ve raporlarken kullanılanpragmatik hususların farkında olmalıdır. Önem sırasına göre bu hususlar konusallık, bilgiorganizasyonu ve paragraf yapısıdır. Diğer hususlar yukarıda bahsi geçen önemlihususların daha iyi bir şekilde sunulmasına destek olabilecek yardımcı hususlar olarakişlev görebilir. Bu hususlar uzunluk ve yapı, bilgi organizasyonu ve kelime dağarcığıdır.Bu çalışma, bir sonucun hipotezinin kurulup yürütülebileceği bir noktaya ulaşmıştır. Busonuçlara ulaşma yolunda yapılan tüm gözlemler araştırmacının gelecekte yapılacakbenzer çalışmalar için tavsiye verebilmesini mümkün hale getirmiştir. This study addresses the issue of academic writing in English by comparingpragmatic argumentation in the writing of 40 graduate students studying at Iraqiuniversities (SSIU) with the writing of 40 graduate students studying at Americanuniversities (SSAU). In these 80 theses, six selected aspects of academic writing wereanalyzed: (a) paragraph structure, (b) length and construction of sentences, (c)organization of information in sentences, (d) vocabulary, (e) topic sentences, and (f)discourse markers. This study seeks to go beyond the traditional and often onedimensionalanalysis of pragmatics of argumentation in English academic writing todistinguish and describe different aspects of academic writing and their results when usedby EFL graduate students and graduate students coming from English-speaking countries.The quantitative analysis of the six selected aspects of academic mentioned above beginswith a brief definition and is followed by frequency information from corpus analysis inthe corpora. I analyze the selected data with a corpus-based approach and pragmatictheories that are proposed in Chapter Two to see if the results answer the researchquestions that are proposed in Chapter One. Learners of English who reached the postgraduatelevel of study should have awareness of the pragmatic aspects involved inwriting and reporting academic research. These aspects are, according to theirimportance, topicality, organization of information, and paragraph structure. Otheraspects can serve as an auxiliary function that can help presenting the major aspects abovein better manner. These aspects are: length and construction, organization of information,and vocabulary. This study has reached a point at which a conclusion can be hypothesizedand conducted. The full observation of these conclusions made the researcher able tosuggest recommendations for further such studies.
Collections