Layenê perwerdekirinê di gotinên mezinan da
dc.contributor.advisor | Kaya, Kemal | |
dc.contributor.author | Saeed, Mohammed Nooruldeen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:38:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:38:15Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/263349 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma atasözlerinin eğitim açısından nasıl bir önem taşıdığını ortaya çıkarma çabası olarak ortaya çıktı. Bilindiği gibi atasözlerinin toplumsal etkisi oldukça geniş bir yelpaze teşkil etmektedir. Bu nedenle çalışmada atasözlerinin çeşitleri üzerinde durularak akademik bir bakış açısıyla konu farklı açılardan bir değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Atasözleri adeta bir milletin geçmişini ve toplumsal hayatının birçok veçhesini günümüze yansıtan birer ayna konumundadır. Toplumsal hayatın farklı yönleri ve toplumun eğitimi ile ilgili olarak atasözlerinin ehemmiyetini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde `Kürt Folklorunda Atasözleri`, ikinci bölümde ise `Atasözlerinin eğitim-öğretimde kullanımı` üzerinde durulmuştur. Anahtar Kelimeler: Kavram, Dil, Kültür, Eğitim ve Atasözleri.Sayfa Adedi:122Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Kemal KAYA | |
dc.description.abstract | This study emerged as an attempt to reveal the importance of proverbs in terms of education. As it is known, the social effect of proverbs constitutes a wide spectrum. For this reason, the subject has been evaluated from different perspectives with an academic point of view by focusing on the types of proverbs.Proverbs are like mirrors reflecting the past of a nation and many aspects of its social life. This study, which aims to reveal the importance of proverbs in relation to different aspects of social life and education of society, consists of two parts.In the first part `Proverbs in Kurdish Folklore` and in the second part `The use of proverbs in education` is emphasized.Key Words:Concept, Language, Culture, Education and Proverb.Number of pages: 122Thesis Advisor: Dr.Öğr. Üyesi Kemal KAYA | en_US |
dc.language | Kurdish | |
dc.language.iso | ku | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Layenê perwerdekirinê di gotinên mezinan da | |
dc.title.alternative | Atasözlerinde eğitim- öğretim yöntemleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-04 | |
dc.contributor.department | Kürt Dili ve Kültürü Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Linguistics | |
dc.subject.ytm | Social life | |
dc.subject.ytm | Folklore | |
dc.subject.ytm | Proverbs | |
dc.subject.ytm | Kurdish | |
dc.identifier.yokid | 10254485 | |
dc.publisher.institute | Yaşayan Diller Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 544572 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |