Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu, Seyitbattal
dc.contributor.authorÜcar, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-10T11:38:02Z
dc.date.available2020-12-10T11:38:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/263268
dc.description.abstractKadın, insanlığın oluşumundan itibaren varlığını göstermiştir. Hatta Neşet Ertaş'ın ifadesi daha doğru olacaktır. Der ki: 'Kadın insandır, erkek insanoğlu.'Bu kadar iyi ifade edilmiş bir özne nasıl olur da toplumlar içinde bazen ikinci hatta üçüncü düzeyde (sınıf) bile kendine yer bulamaz. Ne yazık ki ne kadar şairler, yazarlar, dinler, diller, felsefeler açısından yeri geldiğinde yere göğe sığdırılamayan kadınlar olsalar da gerçek hayatın içinde çoğu toplumda bir kırıntı olarak bile görülmüyorlar. Namus, kambur, bela, elalemin malı vs olarak isimlendiriliyorlar. Hâlbuki kadındır, hayattır, eştir, aşktır, kardeştir, anadır.Kadın, gerçek hayatta üstlendiği bu kimlikleri nasıl yaşıyor ve yaşatıyor çalışmamızda buna bakacağız. Tam anlamıyla kendini ve kimliğini yaşayanlar da olacağı gibi, kimliği kendisine dar ya da büyük beden olan kadınlar da olacaktır. Amaç sadece varoluş şekillerini irdelemektir, örneklemektir. Çalışmadaki amacımız Hakkâri'de kadının ve kimliğinin varoluş şekillerini anlatmakla birlikte yörede söylenen masal ve şarkılardaki kadın kimliklerine örnekler eşliğinde analizler yapmaktır. Bunun için de kırk beş eser derledik. Toplumda kadının hangi pozisyonlarda ve nasıl ifadelendirildiği gösterilecektir. İlk toplumdan tutunda aşiret yapısı içindeki temsillerine kadar, bu metinlerle örnek verilip analizleri yapılacaktır. Anahtar Kelimeler: Kürt Kadını, Kimlik, Aşiret Yapısı, Masal, Halk Hikayesi, Halk Şarkısı.
dc.description.abstractSince the formation of humanity women have shown their existence. Even Neşat Ertaş's expression would be more accurate. He said `female is human, male is mankind.`How can a subject that was well expressed cannot find a place in societies sometimes even at the second or third level. Al though women have been the subject of poets, writers, religions, longuages and philodophy, unfortunately they are not even seen as a crumb in most socities in real life. They called as honor, humpback, trouble and so on. Whereas, women is life, wife, love, sister and mother. In our study, we will look at how female live these identities she had assumed in real life and how she lived them. There will also be women who have a narrow or large body, as well as those who have experienced themselves and their identity.Along with explaining the existence of women and their identity in Hakkari, the aim of this study is to analyze women's identities in tales and song in the region. So, we complied forty-five works. The positions of women in society and how they are expressed will be shown.Form the first society to the representation within the tribal structure, examples will be given and analysis will be made.Key Words: Kurdish Women, Identity, Tribal Structure, Tale, Folk Story, Folk Song.en_US
dc.languageKurdish
dc.language.isoku
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.titleDi çîrok û stranên gelêrî yên colemêrgê de nasnameya jin
dc.title.alternativeHakkari halk masal ve şarkılarında kadın kimliği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-22
dc.contributor.departmentKürt Dili ve Kültürü Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10313572
dc.publisher.instituteYaşayan Diller Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid604418
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineKürt Dili ve Kültürü Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess