Ulusal kültürün girişimcilik eğilimine etkisi: Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF öğrencileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Girişimcilik, toplumsal ve bireysel düzeyde refahların artmasını ve yaşam standartlarının yükselmesini sağlamaktadır. Bu bağlamda girişimcilik, teknolojinin hızla ilerlemesi ve bilgiye ulaşmanın kolaylaşmasıyla ülkelerin ekonomik gelişmelerinde etkin rol oynayan önemli bir faktör haline gelmiştir. Tüm bu gelişmeler beraberinde uluslararası kültürel boyutta ilişkilerinde artmasını, dolayısıyla ortaya kültürel farklılıkları da çıkarmıştır. Kültür, bireylerin davranışlarına ve kişiliklerine doğrudan etki edebilen bir sistemdir. Bu bağlamda gelişen dünyaya adapte olabilmek için kültürel değerler ile girişimcilik eğilimini bir arada inceleyen araştırmalar büyük önem taşımaktadır.Bu çalışmanın amacı ulusal kültürün girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu kapsamda, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde girişimcilik dersi almış öğrenciler üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Hofstede'nin ulusal kültür modeli esas alınmıştır. Çalışmada 204 öğrenciye anket uygulanmış, elde edilen veriler SPSS istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular Ulusal kültür boyutlarından güç mesafesi, belirsizlikten kaçınma, bireysellik- toplumculuk ve uzun- kısa dönem yönelimlilik boyutlarının girişimcilik eğilimi üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğunu, erillik- dişilik boyutunun ise girişimcilik eğilimi üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığını ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: Kültür, Ulusal Kültür Boyutları, Girişimcilik, Girişimcilik Eğilimi. Entrepreneurship increases the social and individual welfare and increases the standard of living. In this context, entrepreneurship has become an important factor that plays an active role in the economic development of countries with the rapid progress of technology and the access to information. All these developments together with the increase in their relations in the international cultural dimension, therefore, have also revealed cultural differences. Culture is a system that can directly affect the behavior and personalities of individuals. In this context, in order to adapt to the developing world, researches which examine the cultural values and entrepreneurship tendency are of great importance.The aim of this study is to examine the effect of national culture on entrepreneurship tendency. In this context, a research has been conducted on students who have taken entrepreneurship courses at Afyon Kocatepe University Faculty of Economics and Administrative Sciences. The research was based on the national culture model of Hofstede. The questionnaire was applied to 204 students and the data were analyzed with SPSS statistical package program. The findings revealed that power distance from national cultural dimensions, uncertainty avoidance, individuality-socialism and long-term orientation dimensions had a significant effect on entrepreneurship tendency, and masculinity-femininity did not have a significant effect on entrepreneurship trend.Key Words: Culture, National Cultural Dimensions, Entrepreneurship, Entrepreneurship Tendency.
Collections