8-10 yaş çocuklarda denge egzersizlerinin denge gelişimi üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: 8-10 yaş grubu çocuklarda uygulanacak düzenli denge egzersizlerinin, denge gelişimi üzerine etkilerinin incelenmesidir.Gereç ve Yöntem: Araştırma, Muğla ilinde öğrenci olan 8-10 yaş grubundaki 120 kız ve erkek öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu yaş ve cinsiyetlerden eşit sayıda 10'ar öğrenciden oluşan 60 kişilik altı deney grubuna, sekiz haftalık düzenli egzersiz programı uygulanırken, yine bu yaş ve cinsiyetlerden eşit sayıda 10'ar öğrenciden oluşan 60 kişilik altı kontrol grubuna egzersiz programı uygulanmamıştır. Grupların; boy ve ağırlık ölçümleri yapılıp, beden kütle indeksleri hesaplanmıştır. Egzersiz programı uygulanmadan önce ve program uygulandıktan sonra, grupların statik denge ölçümleri için, flamingo denge testi ve dinamik denge ölçümleri için yıldız denge testi (dominant ve non-dominant bacak) ön-test, son-test sonuçları alınmış ve tüm bu değerler sosyal bilimler için istatistik programı olan Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) programında analiz edilmiştir. Analizler için; SPSS 22.0 versiyonunda, Eşleştirilmiş Örneklem t-Testi kullanılmıştır.Bulgular: Analizler sonucunda, elde edilen bulgulara göre; statik ve dinamik denge ölçümlerinde, araştırmanın tüm yaş ve cinsiyet gruplarında hesaplanan ortalama değerler için, egzersiz programı uygulanan tüm deney gruplarında, bu programın uygulanmadığı tüm kontrol gruplarına göre, daha yüksek bir gelişme görüldüğü belirlenmiştir. Deney grubundaki 102 ölçümün 100'ünde istatiksel olarak anlamlı bir farklılık (p<0,05) bulunmuştur.Sonuçlar: Araştırma verilerinden elde edilen sonuçlara göre; 8-10 yaş grubu çocuklarda uygulanan düzenli denge egzersizlerinin, denge gelişimi üzerine olumlu etkilerinin olduğu belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Denge, çocuk, antrenman, gelişim Objective: To analyze the effects of regular balance exercises to be applied on children aged 8-10 years old on balance development.Materials and Method: The research has been conducted on 120 female and male students aged 8-10 years old in Muğla. 60 students, equally divided into six control groups (10 students in each group) based on age and gender, didn't receive an exercise program, whereas another 60 students, also equally divided into six experimental groups (10 students in each group) based on age and gender, received regular exercise program for eight weeks. Body height and weight measurements of the students in the groups were completed and their body mass index values were measured. Before and after the exercise program, flamingo balance test was applied for static balance measures, whereas star balance test (dominant and non-dominant leg) was applied for dynamic balance measures, then pre-test and post-test results were obtained and all the values were analyzed in Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program which is a statistical program for social studies. Paired Samples t-Test in SPSS 22.0 version was used for the analyses. Results: As a result of the analyses and static and dynamic balance measures it has been found that average values measured in all age and gender groups are higher in all experimental groups having the exercise program than in all control groups which couldn't have the exercise program. Statistically significant difference (p<0.05) has been determined in 100 of 102 measures in the experimental group.Conclusions: In accordance with the research results, it has been found that regular balance exercises to be applied on children aged 8-10 years old has positive effects on balance development.Key Words: Balance, children, training, development
Collections