Show simple item record

dc.contributor.advisorSelçuk, Muzaffer
dc.contributor.authorTanhan, Erdal
dc.date.accessioned2020-12-10T11:36:13Z
dc.date.available2020-12-10T11:36:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262863
dc.description.abstractBeden Eğitimi Öğretmenlerinin Program Geliştirme alanına ilişkin olarak bilişsel kurgularının Repertory Gird nitel görüşme tekniği ile belirlenmeye çalışıldığı bu çalışmada, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin bilişsel kurguları Beden Eğitimi branşı dışında kalan diğer branş öğretmenlerinin bilişsel kurgularıyla karşılaştırılmıştır. Bu amaçla araştırmanın çalışma grubunu 20 Beden Eğitimi Öğretmeni (10 Kadın, 10 Erkek) ile 20 Branş Öğretmeni (10 Kadın, 10 Erkek) olmak üzere toplam 40 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu belirlenmesinde seçkisiz olarak araştırmaya katılımda gönüllü olan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmada Beden Eğitimi Öğretmenleri 200 bilişsel kurgu, Branş Öğretmenleri 200 bilişsel kurgu olmak üzere toplam 400 bilişsel kurgu üretilmiştir. Bu bilişsel kurguların 200'ü kadın öğretmenler tarafından, 200'ü ise erkek öğretmenler tarafından üretilmiştir. Üretilen bilişsel kurgular benzerliklerine bakılarak gruplandırılmıştır. Söz konusu gruplandırma çalışma grubunda yer alan tüm katılımcı öğretmenler için kadın ve erkek öğretmenler için ayrı ayrı ve birlikte yapıldığı gibi, benzer biçimde Beden Eğitimi Öğretmenleri için ve Branş Öğretmenleri için ayrı ayrı olarak yapılmıştır. Üretilen bilişsel kurgular, branş ve cinsiyet açısından hem Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Branş Öğretmenleri kendi içinde hem de Beden Eğitimi Öğretmenleri ile Branş Öğretmenleri karşılıklı olarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda Beden Eğitimi ve Branş Öğretmenlerinin birlikte ürettikleri bilişsel kurgular incelendiğinde 49.65 ortalamayla Hedefler ve İhtiyaçlar bilişsel kurgu grubu ilk sırada yer almıştır. Kadın öğretmenler için (51,09); erkek öğretmenler için (52,95) de ilk sırada Hedef ve İhtiyaçlar bilişsel kurgu grubu ilk sırada yer almıştır. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin geneli için 42,52 ortalama puanla Eğitim Programları bilişsel kurgu grubu ilk sırada olmuştur. Kadın Beden Eğitimi öğretmenleri için Eğitim İçeriği (40,45); Erkek Beden Eğitimi öğretmenleri için ise (46,82) ortalamayla Eğitim Programları bilişsel kurgu grubu birinci sırayı almıştır. Branş öğretmenlerinin geneli için (52,96); kadın branş öğretmenleri için (51,42) ve erkek branş öğretmenleri için (62,15) ortalamayla Hedefler ve İhtiyaçlar bilişsel kurgu grubu ilk sırada kendine yer bulmuştur.
dc.description.abstractIn this study aiming to determine the cognitive fictions of Physical Education Teachers about the field of curriculum development by using Repertory Gird qualitative interview technique, fictions of Physical Education Teachers were compared with the fictions of branch teachers out of Physical Education branch. For this purpose, the study group consisted of total 40 teachers; 20 Physical Education Teachers (10 female, 10 male) and 20 other branch teachers (10 female, 10 male). The study group consisted of teachers who volunteered to participate in the study randomly.In the study, a total of 400 cognitive fictions were produced, including 200 cognitive fictions of physical education teachers and 200 cognitive fictions of other branch teachers. 200 of these cognitive fictions were produced by female teachers and 200 of them were produced by male teachers. The produced cognitive fictions were grouped according to their similarities. This grouping was conducted separately and jointly for female and male teachers for all participating teachers in the study group. Similarly, it was conducted separately for physical education teachers and for the other branch teachers. The cognitive fictions were examined in terms of branch and gender for physical education teachers and branch teachers in itself, as well as physical education teachers and branch teachers reciprocally.As a result of the research, when the cognitive fictions produced by physical education and the other branch teachers were investigated, `targets and needs cognitive fiction group` took the first place with mean of 49.65. For female teachers, 51.09 average, for male teachers 52.95 mean, `goals and needs cognitive fiction group` ranked first. Curriculum cognitive fiction group was ranked first with 42,52 average point for all Physical Education Teachers. Education content for female physical education teachers 40,45; for male physical education teachers, the educational programs cognitive fiction group ranked first with an average of 46.82. An average of 52.96 for the all branch teachers, an average of 51.42 for female teachers and an average of 62.15 for male teachers, `goals and needs cognitive fiction group` was come out on top.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin program geliştirmeye ilişkin bilişsel kurgularının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of physical education teachers' cognitive fictionsabout curriculum development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-07
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmCognitive fiction
dc.subject.ytmPhysical education
dc.identifier.yokid10221289
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531276
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess