Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi üzerine yapılan deneysel çalışmaların karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Çavuş, Hayati | |
dc.contributor.author | Şeylan, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:36:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:36:01Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-07-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262767 | |
dc.description.abstract | Geçmişten günümüze kadar mobil öğrenme alanında sürekli gelişmelerin olduğu dikkat çekmektedir. Bu çalışma mobil öğrenme alanında yapılan deneysel çalışmalara ait verileri farklı açılardan karşılaştırmayı ve elde edilen sonuçlara göre mobil öğrenmenin akademik başarı üzerindeki etkisine göre yeni çalışmalara zemin oluşturmayı amaçlamaktadır. 2005-2016 yılları arasındaki 12 yıllık süreçte mobil öğrenme alanında uygulanan deneysel çalışmalar bu tez kapsamında incelenmiş ve sonuçları karşılaştırılmıştır. Çalışmada `Tarama Yöntemi` kullanılmış ve bu yöntemle çalışma kapsamına dahil edilen veri tabanları ayrıntılı olarak incelenmiştir. Mobil öğrenme alanında ulaşılan 381 adet çalışma deneysel olup olmaması açısından incelenmiş ve sadece deneysel olan 73 adet çalışmaya ait veriler kullanılmıştır.Veriler ortak özelliklerine göre 3 ayrı tabloda gruplandırılmış ve SPSS 22.0 Programı ile birçok farklı analiz yapılmıştır. Çalışmalar yapıldıkları yıllara göre incelendiğinde deney grubuna yapılan mobil öğrenme sonucunda akademik başarıdaki artışın anlamlı düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yerli ve yabancı literatürdeki yayınlarla yapılan analizler sonucunda yerli literatür için anlamlı farklılık bulunmazken yabancı literatürde yapılan çalışmalar için anlamlı farklılık bulunmuştur. Deneysel çalışma türlerine göre yüksek lisans tezleri için anlamlı farklılık bulunmazken, doktora tezleri, makale ve bildiriler için mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi anlamlı düzeyde bulunmuştur. Çalışma türleri üzerinde ön test-son test uygulanarak yapılan deneysel çalışmalar sonucunda ise doktora tezleri, makale ve bildiriler için anlamlı farklılık bulunurken, yüksek lisans tezleri için anlamlı farklılık bulunamamıştır. Tek gruba yapılan deneysel çalışma türündeki çalışmalarda ise anlamlı farklılık bulunmuştur. Son olarak yerli ve yabancı literatürde yapılan çalışmalardan ön test- son test uygulanan deneysel çalışmalara ait sonuçlarda yerli literatür için p değeri hesaplanamadığından farkın anlamlı olup olmadığıyla ilgili yorum yapılamazken, yabancı literatürdeki çalışmalar için anlamlı farklılık bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | It attracts notice that there have been constant developments on mobile learning from past to present. This study aims to compare the data of experimental studies in the field of Mobile Learning from different perspectives and to create a background for the study based on the effect of mobile learning on academic achievement.In the 12-year period between the years 2005-2016, experimental studies in the field of mobile learning were examined in this thesis and the results were compared. In this study, 381 studies in the field of mobile learning were evaluated in terms of whether they were experimental and the date of 73 studies which are only experimental were used. Data are grouped in 3 separate tables according to common features and many different analyzes were made with SPSS 22.0 Program.When the studies were examined according to the years, it was concluded that there was an meaningful increase in academic achievement as result of Mobile learning. As a result of the analysis publications in local and foreign literature, while there was no meaningful differences in domestic literature, important differences were found in studies in foreign literature. While there were no great differences for the master theses according to the experimental study types, it was concluded that the academic success of mobile learning was great for the doctoral dissertations, articles and papers. As a result of the experimental studies conducted on pre-test and post-test studies, there was a significant difference for doctoral dissertations, articles and papers. A substantial difference was found in the experimental study in the single group. Finally, the results of the experimental studies conducted in the local and foreign literature, pre-test and post-test results can not be calculated because the p value could not be calculated for the local literature while there are no comments about whether the difference is meaningful or not significant differences were found in studies of foreign literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi üzerine yapılan deneysel çalışmaların karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of experimental studies on the effect of mobile learning on academic achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mobile learning | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Theses | |
dc.subject.ytm | Article | |
dc.subject.ytm | Academic studies | |
dc.identifier.yokid | 10221188 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 531268 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |