Show simple item record

dc.contributor.advisorSelçuk, Muzaffer
dc.contributor.authorEroğlu, Nurşen
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:54Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262716
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin beden eğitimi ve spor derslerine ilişkin değerlerini bazı değişkenlere göre incelemektir.Araştırma modeli olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubunu 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Van İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı imam hatip ortaokullarında öğrenim gören 300 erkek ve 329 kız olmak üzere toplam 629 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akif ve Güllü'nün 2017 yılında geliştirdikleri `Beden Eğitimi ve Spor Dersi Değer Ölçeği (BESDÖ)` kullanılmıştır. Veri analizlerinde Kruskal Wallis Testi ve Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak 0,05 seçilmiştir.İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin farkındalık değer ortalama puanı x=4,45 (1-5 minimumu-maksimum); Sağlıklı yaşam ve beslenme değer ortalama puanı x=4,11, Sporda dayanışma değeri ortalama puanı x=4,27, sporda saygı değer ortalama puanı x=4,26, milli kültür ve beraberlik değer ortalama puanlarının x=3,74 ve spor kültürü değeri ortalama puanının x=3,91 olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetleri, yaşları, sınıfları, okul takımı oyuncusu olma, spor kulübünde oynama düzeylerine göre değerler puanları arasında anlamlı fark vardır. Ancak öğrencilerin ailelerinin aylık gelirleri, kardeş sayıları, yaşanan yere göre değer puanları arasında anlamlı fark yoktur. Yapılan araştırmada; İmam hatip okullarında okuyan öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik değer puanları yüksek bulunmuştur. İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik en yüksek değer puanını farkındalık değeri alırken, onu dayanışma, saygı, sağlıklı yaşam ve beslenme, spor kültürü ve son olarak milli kültür ve beraberlik değeri izlemiştir. Erkek öğrencilerin, beden eğitimi dersine yönelik değer puanlarının kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Yaşa göre beden eğitimi dersi değer puanları yaşları ilerledikçe düşmektedir. Okul takımında oynayan öğrencilerin spor kültürü değeri okul takımında oynamayan öğrencilere göre daha yüksek çıkmış ve anlamlı fark görülmüştür.Spor kulübünde oynayan öğrencilerin üç değer alanı olan spor kültürü, dayanışma ve sağlıklı yaşam değerlerinde anlamlı fark bulunmuştur. Öğrencilerin yaşadıkları yere göre ilçede yaşayan öğrencilerin lehine, il de yaşayan öğrencilere göre, farkındalık değerinde anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğrencilerin aylık gelirine göre beden eğitimi ve spor dersi ile ilgili değerlerinde anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin kardeş sayılarına göre beden eğitimi ve spor dersi ile ilgili değerlerinde anlamlı bir fark bulunmamıştır.Anahtar Sözcükler: Beden Eğitimi Dersi, İmam Hatip Ortaokulu, Değerler Eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this work is investigating the values of imam hatip secondary school students to physical education and sports class according to some variable factors.As searching method general survey model was used. The research group was gathered by totally 629 students (300 boys and 329 girls) who have been studying in imam hatip secondary schools dependent to Van directorate of national education during 2017-2018. In the research as data collection tool the BESDÖ (physical education and sports class value scale) was used which is improved by Akif and Gullu. At data analysis Kruskal walls testing and Mann Whitney U testing were used. For the relevance level 0'05 was chosen.It is founded that Secondary school students awareness value average score is x=4,45(min 1 max 5); heathy life and diet value average score is x=4,11, cooperation at sports value average score is x=4,27, expectation at sports value average score is x=4,26, national unity and solidarity value average score is x3,74 and sports culture value average score is x=3,91. There are differences among values average scores according to students gender, age, class, being a member of school team, performing level at school club. However, there is not any difference between value scores of students families monthly budget, number of siblings, the place that they live in.In this research the value scores to physical education and sports class was founded high. Among imam hatip secondary school students the highest score belongs to awareness value then cooperation, respect, healthy life and diet, sports culture, and finally national unity and solidarity follows in sequences. Male students alum scores to the physical education and sports class is higher than female students. It's observed that as they grow up the values scores getting decreased. The students sports culture value scores who take part in school team is higher than the other students who never take part in school team. The meaningful difference is understood when you look at the students value scores taken part in school team such as healthy life, sports culture, cooperation.It is obviously observed that the students value of awareness Living in sub provinces higher than the students living in provinces. It is not founded that according to student parents monthly budget hast got notable difference on value of physical education and sports class. Also number of siblings don't have an important affect on the value of physical education and sports class.Key Words: Physical education and sports class, imam hatip secondary school, values educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİmam hatip ortaokulu öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the values of physical education and sports class of imam hatip secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-11
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10305973
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid614914
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess