Mesleki ve teknik anadolu liselerinde tarih öğretiminin, öğretmen görüşlerine göre problemleri ve çözüm önerileri (Van örneği)
dc.contributor.advisor | Karta, Nurullah | |
dc.contributor.author | Akin, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:35:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:35:49Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262702 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde Tarih öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre Problemlerini (Van Örneği) tespit etmeyi ve tespit edilen problemlere çözüm önerileri getirmeyi amaçlamaktadır.Van il merkezinde bulunan farklı türlerdeki meslek liselerinde görev yapmakta olan toplam 50 tarih öğretmeni çalışma alanı içerisinde yer almaktadır. Meslek liselerindeki tarih öğretiminin problemlerini Van İli'nden hareketle tespit edebilmek amacıyla öğretmen görüşlerine başvurulmuştur. Bu amaçla hazırlanan anket meslek liselerinde görev yapan tarih öğretmenlerine uygulanmıştır. Veriler elde edildikten sonra, sonuçlar SPSS (Sosyal Bilimler İstatistik Paket Programı) Paket İstatistik Programıyla değerlendirilmiştir. Literatür taramasıyla ortaya konulan ve anketten çıkan çözüm önerilerinin meslek liselerinde tarih öğretiminin problemlerinin çözümüne katkı sağlaması ümit edilmektedir. Kamuoyunda son yıllarda sıkça gündeme gelen 'Meslek Liselerinin Eğitim-Öğretim Problemleri' konusuna, acaba 'Tarih Öğretiminin Problemleri' nelerdir? Sorusuyla yaklaştığımız bu araştırma altı bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde problemin durumu, tarih öğretimi, araştırmanın amacı, problem cümlesi, alt problemler, sayıltıları, sınırlılıklar ve tanımlar; ikinci bölümde konuyla ilgili araştırmalar yer almaktadır. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi, modeli, evreni, örnekleminin yanı sıra, araştırmada kullanılan veri toplama aracı ve verilerin analizi; dördüncü bölümde bulguların nasıl analiz edildiği konularına yer verdik. Beşinci bölümde tartışma ve sonuç kısmına, altıncı bölümde ise önerilere yer verilmiştir.Üçüncü Bölümde araştırmanın bulguları ve bu bulgulardan elde ettiğimiz bilgilerin yorumlanması, son bölümde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir.Anahtar Sözcükler Mesleki Eğitim, Tarih Öğretimi, Tarih Öğretmeni, Problem durumu. | |
dc.description.abstract | This work is aiming to fix problems about teaching history at Vocational High School (in sample of Van) and trying to find solutions according to teachers points of wievs.There are Vocational High Schools in different kinds and there are 50 history teachers in this work.To find the problems about teaching history at Vocational High Schools the history teachers opinions were used. For finding out problems and finding solutions for these problems some questianire were applied the teachers who work at aboue mentioned schools.After the datas were abtained, results were evoluated with the program wich is coıled SPSS ( social sciences statistics pocket program ) the erea which the problems got intensive was indicated and it were faced different Vocational High Schools were exploned with charts. Against the problems the solutions opinions were added with the percentage of joined teachers.It is thought that suggestions which are revealed by the literatüre review and which come out from the survey will contribute to the solution of history teaching problems in vocational High Schools.This research consists of four chapters all including suggestions for aquestion frequently discussed in recent years, ''What are the problems of history teaching within the scope of education problems in vocational high scools?''In the introduction, the status of the problerm, the purposeof the research sub-problems, definitions, limitations of the research, assumptions and researches about the subject are given.In the seccond part, the method of the research, the context, the sample as well as thecharacteristics of the data collection tool used in the research and howw thefindings are analyzed are presented.In the third section, the findings of the research and the interpretation of the information obtained from these findings are presentd while the results and suggestions are given in the last chapter.Key words Vocational Education, History Teaching, History Teacher, Problem status. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki ve teknik anadolu liselerinde tarih öğretiminin, öğretmen görüşlerine göre problemleri ve çözüm önerileri (Van örneği) | |
dc.title.alternative | Problems and solutions proposals of history teaching in vocational high school according to teachers opinion (in sample of Van) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-03 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10282563 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 587173 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı |