Show simple item record

dc.contributor.advisorBakırcı, Hasan
dc.contributor.authorKutlu, Emine
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:48Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262675
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, FeTeMM destekli fen öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin Basit Makineler ünitesi kapsamında sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ve mühendislik bilgi düzeyi üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada, yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Antalya ili Korkuteli ilçesinde bir ortaokulda öğrenim gören 8. sınıf öğrencileri (23-kız, 14-Erkek) ile yürütülmüştür. Çalışmaya katılan öğrenciler kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi yardımıyla seçilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Sorgulayıcı Öğrenme Düzeyi Algı Ölçeği (SÖBAL), Mühendislik Bilgi Düzeyi Ölçeği (MÜBDÖ) ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel veriler Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann- Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin çözümlenmesinde ise içerik ve betimsel analizden yararlanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, FeTeMM destekli fen öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin sorgulayıcı öğrenme beceri algısı ve mühendislik bilgi düzeyleri üzerinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma sürecinde öğrenciler öğrenme sürecinin anlamlı ve kalıcı olmasına, tasarım yaparken psikomotor becerilerini geliştirmelerine, fen bilimleri dersi içerisinde birçok disiplini bir arada kullanmaya ve etkinliklerde yer alan problem durumlarına uygun çözüm önerileri ararken sorgulayıcı öğrenme becerilerinin gelişmesine katkı sağladığını belirtmişlerdir. Öğrencilerin FeTeMM destekli fen öğretimi hakkında tutum ve görüşlerinin daha net incelenebilmesi için daha geniş kapsamlı çalışmaların yapılması önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: FeTeMM destekli fen öğretimi, FeTeMM eğitimi, mühendislik bilgi düzeyi, sorgulayıcı öğrenme
dc.description.abstractThe purpose of this study is examine the impact of STEM-supported science teaching on the eighth grade students' interrogative learning skills perception and engineering know ledge levels within the scope of simple machines unit. In 2018-2019 education year, the study was conducted with eight grade students (23-School girls, 14-School boys) in a secondary school and in Antalya province Korkuteli district. The students participating in the study were selected with the help of easily accessible sampling method. Interrogative learning level perception scale, engineering knowledge level measurement scale and semi-structured interview form as data collection tool in the study. The quantitative data obtained from the study was analyzed by being used Wilcoxon signed rank test and Mann-Whitney U test. Content and descriptive analysis was also used in the analysis of qualitative data. As a result of this study, ıt turned out that STEM-Supported science teaching waseffective on the eighth grade students' interrogative learning skills perception and engineering knowledge levels. In the processs of study, the students specified that of contributed to being meaningful and permanent of learning process, developing their psychomotor skills while they make design, using many disciplines together in science course and the developing of their interrogative learning skills, while they were searching appropriate solution suggestions for the problem situation in the activities. More extentive and comprehensive studies are recommended to be done for cleaner analysis of students' attitudes and opinions about STEM-Supported science teaching.Keywords: STEM-supported science teaching, STEM training, engineering knowledge level, interrogative learningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFeTeMM destekli fen öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ve mühendislik bilgi düzeyi üzerindeki etkisi: Basit makineler örneği
dc.title.alternativeThe impact of STEM-supported science teaching on the eighth grade students' interrogative learning skills perception and engineering knowledge levels: The simple machines example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-11
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10226885
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid614855
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess