Mesleki doyum ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki: Ortaokul öğretmenleri üzerine bir çalışma
dc.contributor.advisor | Işık, Halil | |
dc.contributor.author | Tink, Mehmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:35:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:35:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262663 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğretmenlerinin mesleki doyumları ve örgütsel sinizm düzeyleri arasında bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır.Bu araştırmanın amaç ve alt amaçlarına ulaşmak için araştırmada veri toplama aracı olarak iki adet ölçek (Örgütsel Sinizm Ölçeği, Mesleki Doyum Ölçeği) ve öğretmenlerin demografik özellikleri gösteren bir anket kullanılmıştır. Veri toplama araçları Mayıs-Haziran 2018 tarihleri arasında Erciş ilçesinde görev yapan kadrolu ve sözleşmeli öğretmenlere uygulanmıştır. Erciş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bulunan tüm ortaokullara, öğretmen sayıları kadar veri toplama araçları ulaştırılmıştır. Geri dönüşü yapılan veri toplama araçlarından 357 tanesi değerlendirmeye dahil edilmiştir. Elde edilen veriler istatistik paket programı yardımı ile t-testi, ANOVA ve korelasyon testlerine tabi tutularak değerlendirilmiştir.Yapılan çalışmanın sonucunda: Ortaokulda görev yapan öğretmenlerin mesleki doyum düzeylerinin ve örgütsel sinizm düzeylerinin; yaş, kıdem yılı, branş, cinsiyet ve medeni durum değişkenlerine bağlı olarak anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Ayrıca mesleki doyum düzeyleri ve örgütsel sinizm düzeyleri arasında negatif yönlü ve orta derece güçlü bir ilişkinin var olduğu saptanmıştır.Anahtar SözcüklerMesleki Doyum, Örgütsel Sinizm, Ortaokul Öğretmeni. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to explain whether there is a relationship between secondary school teachers' job satisfaction and their organizational cynicsm or not.In this study, two different scales (Organizational Cynicsm Scale and Job Satisfaction Scale) and a survey which shows demographical features of teachers are used as a data collection tools. These data collection tools are applied to between secondary school teacher who are either permanent or contracted staff in Erciş, in 2018, May-June. According to the numbers of teacher which secondary schools embody, data collection tools are delivered to all secondary schools in Erciş. Only 357 data collection tools which are return by secondary school are included to evaluation. Results are evaluated with the help of statistic computer programme and t-test, ANOVA and corelation.As a conclusion of conducted study : a meaningful discrepancy between the level of secondary school teachers' job satisfaction and organizational cynicsm can not be found in terms of age, years of seniority, branch, gender, marital status. Also a negative and reasonable strong realationship was found between job satisfaction and organizational cynicsm. Key WordsOrganizational Cynicsm, Secondary school teachers, job satisfaction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki doyum ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki: Ortaokul öğretmenleri üzerine bir çalışma | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between job satisfaction and organizational cynicsm: Aresearch on secondary school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10249190 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 578269 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |