Taşımalı eğitim veren ilkokullarda ve ortaokullarda risk ve risk yönetimi
dc.contributor.advisor | Akbaba, Ahmet | |
dc.contributor.author | Çelik, Fatih Oğuz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:35:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:35:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262661 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, taşıma yoluyla eğitim veren ilk ve ortaokul yöneticilerinin ve ilgili okullardaki öğrenci velilerinin, okullarında karşılaşılabilecek riskler ve bu risklerin yönetimi hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada durum araştırması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Van ili İpekyolu, Tuşba ve Edremit merkez ilçelerinde taşımalı eğitim veren 90 ilk ve ortaokulun yöneticileri ve taşımalı eğitime tabi öğrencilerin velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ise taşımalı eğitim veren okullardan 12 okulda görev yapan gönüllü 24 yönetici ve öğrencisi taşımalı eğitime tabi gönüllü 12 veli oluşturmaktadır. Araştırma, yöneticilere yönelik oluşturulan 10 soru ve velilere yönelik oluşturulan 5 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca araştırmada katılımcılara yönelik bir de 'kişisel bilgi formu' kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin çözümlenmesinde, elde edilen bulgulara dayalı olarak içerik analizi kullanılmıştır. Analiz sonucunda, kodlamalar oluşturulmuş, kodlamalar bir araya getirilerek de temalar (kategoriler) ortaya çıkarılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlarda yönetici ve velilerin görüşlerine göre, taşımalı eğitim veren kurumlarda en çok karşılaşılan risklerin başında beslenme uygulamasından kaynaklı zehirlenme riski ve eğitimsiz servis şoförlerin varlığı ile bu servislerin kaza yapma ihtimali gelmektedir. Yöneticiler, riskleri yönetmede benzer görüşlerde bulunarak sırasıyla 'denetimle önlem alma', 'ikaz ve uyarıda bulunma', 'üst birimle iletişim' ve 'öğretmen görevlendirme' yöntemlerini kullandıklarını ifade etmişlerdir. Okul yöneticilerinin hemen hepsi yetki sıkıntısından kaynaklı olarak riskleri yönetmede sıkıntı yaşadıklarını ifade ettiklerinden yöneticilere verilecek daha geniş yetkilerin, riskleri yönetme işine katkı sunabileceği belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler Taşımalı eğitim, risk, risk yönetimi, risk yönetimi yöntemleri. | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine the opinions of the administrators of the primary and secondary schools which provides education through transport and of the parents of the students in the related schools about the risks that can be encountered in the educational institutions and the management of these risks. The case study model is used in the study. The universe of the study consists of the managers of 90 primary and secondary schools which are providing education through transport in Van province İpekyolu, Tuşba and Edremit's central districts and the parents of the students who are subject to transportation in these institutions during the 2018-2019 academic year. The study group consists of 24 volunteer managers who work in 12 schools which are selected from these educational institutions and 12 volunteer parents whose child(ren) go to school by transport. The research is carried out with semi-structured interviews which are prepared for managers and consist of 10 questions and for parents consist of 5 questions. In addition, a 'personal information form' is used for the participants. In order to analyze the data of the study, content analysis is used based on the findings. According to the results of the analysis, the codings are created; and the themes (categories) are revealed by bringing these codings together. In the results of the research,according to the opinions of the managers and parents, the most common risk among the institutions which provides education through transport is the risk of poisoning due to feeding practices and the possibility of accidents because of the existence of untrained service drivers. The managers make similar views in managing risks and state that they use 'control measures', 'warnings', 'communication with the upper unit' and 'teacher assignment' methods respectively. Almost all of the school administrators state that they experience difficulties in managing the risks due to the shortage of authority, so it is determined that the broader powers to be given to the managers could contribute to the business of managing the risks.Key WordsTransported education, risk, risk management, methods for risk management. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Taşımalı eğitim veren ilkokullarda ve ortaokullarda risk ve risk yönetimi | |
dc.title.alternative | Risk and risk management in the primary and secondary schools with transported education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-18 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transported education | |
dc.identifier.yokid | 10227344 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 577816 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |