Show simple item record

dc.contributor.advisorYükrük, Hüseyin
dc.contributor.authorEryiğit, Yekta Özgür
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:35Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262606
dc.description.abstractBu araştırmada, Lisans Eğitimlerinde Kanun Çalgısını İcra Edenlerin Öğrenme ve Eğitim Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini konservatuarlar, müzik eğitimi anabilim dalları ve güzel sanatlar fakültelerinde kanun çalgı eğitimi alan öğrenciler ve kanun çalgı eğitimi veren öğretim elemanları oluşturmuştur. Ayrıca, lisans düzeyinde mesleki müzik eğitimi veren tüm kurumlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Betimsel tarama modeli kullanılan bu araştırmada, kanun çalgı eğitimi alan öğrencilere anket uygulanmış bunun dışında öğretim elemanlarına uygulanan görüşme formuyla araştırmaya nitel bir boyut kazandırılmaya çalışılmıştır. Kanun çalgı eğitiminde, kullanılan metotların ve yöntemlerin farklı bir anlayış içerisinde olması yanında icra kısmında da farklı problemler olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre; sol el tekniğinde öğrencilerin sorunlar yaşadığı, kanun çalgı eğitimi alan öğrenciler ile öğretim elemanları arasında iletişimin olumlu yönde olduğu, öğrencilerin çalgıyı temin etme konusunda sıkıntılar yaşadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Sonuçların ardından var olan sorunlara çözüm önerileri getirilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, problems experienced by bachelor degree students who perform qanun instrument have been tried to reveal. Research population consists of students taking qanun training and lecturers teaching qanun at conservatories, departments of music education, faculties of fine arts. Besides, all the institutions, which give occupational music training at bachelor degree, have been tried to be reached. Students receiving qanun education have been conducted a questionnaire in this study, in which descriptive survey model has been used. Furthermore, by applying feedback forms to the lecturers, a qualitative aspect has been aimed to achieve. That qanun education methods and ways have different understanding has led to problems in performing part. According to the results; it has been concluded that students have difficulty in left hand technique, the communication between students receiving qanun education and lecturers is positive, students have problems in obtaining the instrument. Following the results, some solutions have been offered for the problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleLisans eğitimlerinde kanun çalgısını icra edenlerin öğrenme ve eğitim sürecinde yaşadıkları sorunlar
dc.title.alternativeThe problems that performers of qanun instrument experience in the phase of learning and education at bachelor level lessons of fine arts education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10220996
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565033
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess