Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf veri, sayma ve olasılık ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bilgin, Tunay | |
dc.contributor.author | Okuyucu, Mehmet Ata | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:35:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:35:23Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-09-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262527 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, GME yaklaşımına dayalı öğretim yönteminin 10. sınıf `Veri, Sayma ve Olasılık` ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisini incelemek ve bu yaklaşıma dayalı öğretim yöntemi hakkında öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Bu araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel aşamasında, deneysel araştırmalarda kullanılan ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Gruplardan deney grubundaki öğrencilere GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi, kontrol grubuna ise geleneksel yaklaşıma dayalı öğretim yöntemi (düz anlatım ve soru-cevap) uygulanmıştır. Araştırmanın nitel aşamasında ise durum (örnek olay) çalışma modeli kullanılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Van ili Gevaş ilçesinde bulunan MEB'e bağlı bir lisenin 10. sınıfında öğrenim gören 60 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları; her iki gruba öğrencilerin başarısını ölçmek için `Veri, Sayma ve Olasılık Başarı Testi` (ön test-son test) ve deney grubundaki öğrencilere GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemine ilişkin görüşlerini belirleyebilmek için yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Hazırlanan başarı testinin pilot uygulaması 9. ve 11. sınıfta öğrenim gören toplam 93 öğrenci ile yürütülmüştür. Başarı testinin pilot uygulaması sonucunda cronbach alfa güvenirlik katsayısı .87 olarak bulunmuştur. Nicel verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler t-testi ve ilişkili örneklemler t-testi kullanılmıştır. Sonuçlar p=.01 anlamlılık düzeyine göre değerlendirilmiştir. Görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi, geleneksel yaklaşıma dayalı öğretim yöntemine göre öğrenci başarısında daha etkili olduğu gözlenmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi hakkında olumlu görüşler ifade ettiği de tespit edilmiştir.Anahtar SözcüklerGerçekçi matematik eğitimi, veri, sayma ve olasılık, öğrenci başarısı ve görüşleri. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effect of GME approach based teaching method on student achievement in teaching 10th class `Data, Counting and Probability` unit and to reveal student views about this approach based teaching method. In this research, descriptive design, which is one of the mixed research methods, was used. Pretest-posttest control group semi-experimental desing was used in the quantitative phase of the research. GME approach based teaching method was applied to the students in the experimental group, while the control group was based on the traditional approach based teaching method (lecture and question-answer). Case study model was used in the qualitative phase of the research. The study was carried out with 60 students studying in the 10th grade of a high school in the district of Gevaş in the province of Van in the fall semester of 2018-2019 academic year. Data collection tools; In order to measure the success of the students' in both groups, a semi-structured interview form was applied to determine the opinions of the students' in the experimental group based on GME approach for `Data, Counting and Probability Achievement Test` (pre-test and post-test). The pilot application of the achievement test was carried out with 93 students' in 9th and 11th grade. The cronbach alpha reliability coefficient was found to be .87. In the analysis of quantitative data, independent samples t-test and paired samples t-test were used. The results were evaluated according to p = .01 significance level. Content analysis method was used to in the analyze of data obtained from the interview form. As a result, it was observed that the teaching method based on GME approach was more effective in student achievement than the traditional approach based teaching method. At the same time, it was determined that students' expressed positive opinions about the teaching method based on the GME approach.Key WordsRealistic mathematics education, data, counting and probability, student success and opinions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf veri, sayma ve olasılık ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The effect of realistic mathematics education approach on student success in teaching 10th grade data, counting and probability unit and investigation of student opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-21 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Realistic mathematic education | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10239839 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 536860 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |