Show simple item record

dc.contributor.advisorAsma, Mehmet Bülent
dc.contributor.authorAras, Levent
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:22Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262523
dc.description.abstractBu araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının incelenmesi, ortaöğretim öğrencilerinin kişisel bilgi ve özelliklerine göre beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları arasındaki farklılıkların belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Van iline bağlı İpekyolu, Tuşba ve Edremit ilçelerinde bulunan 10 ortaöğretim kurumunda öğrenim gören toplam 1300 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler 9., 10., 11. ve 12. sınıflardan rastgele yöntemle seçilmiştirAraştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan anket formu uygulanmıştır. Anket formunun birinci bölümü, öğrencilerin kişisel bilgi ve özellikleri hakkında 20 sorudan; ikinci bölümü ise, 35 sorudan oluşan beden eğitimi ve spor dersi tutum ölçeğinden oluşmaktadır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 22.0 paket programı ile yapılmıştır.Araştırmada kullanılan tutum ölçeğinin yapı geçerliliği için açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Verilerin faktör analizine uygunluğu ise Bartlett's Küresellik Testi ve Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) testi ile değerlendirilmiş ve madde analizi yapılmıştır. Ölçeğin tek boyutlu olduğu görülmüş ve tek faktörün açıkladığı varyans değeri % 40 olarak hesaplanmıştır. Aynı zamanda ölçeğin güvenirliği için Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır. Anket formunda yer alan değişkenlerin ve tutum ölçeğinin normal dağılım gösterip göstermedikleri Shapiro-Wilk Testi ve Kolmogorov-Smirnov Testi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi için ikili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U Testi, çoklu karşılaştırmalarda ise Kruskal-Wallis Varyans Analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Çoklu karşılaştırmalarda sonuçların anlamlı çıktığı durumlarda Games-Howell post hoc analizinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda:Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının olumlu olduğu görülmüştür.Ortaöğretim öğrencilerinin cinsiyetlerine, sınıflarına, yaş gruplarına, kayıtlı oldukları okul türüne, egzersiz ve spor yapma sıklıklarına, öğrenim gördükleri okulda spor salonu olma durumuna, lisanslı olarak aktif spor yapma durumlarına, fiziksel görünümleri hakkında düşüncelerine, beden eğitimi ve spor öğretmenlerini tanımlama durumuna göre beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde fark bulunmuştur.Kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine birlikte katılmalarından rahatsız olma durumuna, öğrencilerin kendilerini sportif anlamda başarılı bulma durumuna, her beden eğitimi ve spor dersinde kıyafet değiştirme durumuna, sportif etkinliklere katılım konusunda anne ve babalarının destekleme durumuna göre öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan fark bulunmuştur.Ortaöğretim öğrencilerinin yurtta kalma durumlarına, ebeveynlerinin eğitim durumlarına, ebeveynlerinin mesleklerine ve üniversite hazırlık kurslarına gitme durumlarına göre beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan fark bulunamamıştır. Ailelerin ortalama aylık gelirine göre öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan fark bulunamamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the attitudes of secondary education students towards physical education and sports, and to determine the differences between the attitudes of secondary education students towards physical education and sports.The research group is consisted of 1300 students studying in 10 secondary schools in Ipekyolu, Tuşba and Edremit districts of Van province in the 2018-2019 academic year. Students were selected randomly from 9th, 10th, 11th and 12th grades.A questionnaire consisting of two parts was used as data collection tool. The first part of the questionnaire includes 20 questions about the students' personal knowledge and characteristics and the second part, physical education and sports class attitude scale, consists of 35 questions. Statistical analysis of the data was performed using SPSS 22.0 software.Explanatory factor analysis was applied to the construct validity of the attitude scale used in the study. The suitability of the data for factor analysis was evaluated by Bartlett's Sphericity Test and Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) test and item analysis was performed. The scale was found to be one-dimensional and the variance value explained by the single factor was calculated as 40%. At the same time, Cronbach Alpha internal consistency coefficient was calculated for the reliability of the scale. Shapiro-Wilk Test and Kolmogorov-Smirnov Test were used to determine whether the variables in the questionnaire form and the attitude scale showed normal distribution. For pairwise comparisons Mann-Whitney U test was used and for multiple comparisons Kruskal-Wallis variance analysis was used. The significance level was determined as 0,05. Multiple comparisons were used Games-Howell post hoc analysis when results were significant.As a result of the research:Attitudes of secondary education students towards physical education and sports were found to be positive.According to the sexes, classes, age groups, the type of school they are registered, the types of exercise and sports, the status of being a sports hall in the school where they are educated, the status of active sports, their physical views, physical education and the definition of the sport teachers there was a statistically significant difference between attitudes of secondary education students towards education and sports.Statistically significant difference was found between being disturbed female and male students' participation in physical education and sports classes, the status of students to find themselves successful in sporting sense, changing the clothes in every physical education and sports class, attitudes of students participating physical education and sports class, according to the supports of their parents about participation in sports activities.There was no statistically significant difference between the attitudes of secondary education students towards their living in dormitories, their parents' education status, parents' occupations and participating to university preparation courses.There was no statistically significant difference between the students' attitudes towards physical education and sports class according to the average monthly income of their families.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleFarklı türdeki ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının incelenmesi (Van ili örneği)
dc.title.alternativeExamination of the attitudes of the students studying in different types of secondary education i̇nstitutions towards physical education and sports class (The example of Van province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10239787
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578072
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess