Show simple item record

dc.contributor.advisorYükrük, Serap
dc.contributor.authorTimur, Sultan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:18Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262489
dc.description.abstractBu çalışmada GSL'nde görev yapan piyano öğretmenlerinin piyano eğitiminde deşifrenin önemine ilişkin düşüncelerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Van İlinde görev yapan piyano öğretmenleri, örneklemini ise Van Tuşba GSL'nde görev yapan beş (5) piyano öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada `amaçlı örnekleme` yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, var olan bir durumun derinlemesine incelenmesini sağlayan nitel araştırma yöntemlerinden `durum çalışması` modeline dayalı olarak planlanmıştır. Araştırma verileri; piyano eğitiminde deşifre yöntemine yönelik öğretmenlerin düşünce ve varsa piyano eğitimi uygulaması süresince kullandıkları yöntemlerin tespit edilmesi amacıyla dokuz sorudan oluşan `yarı yapılandırılmış görüşme formu` ile toplanmıştır. Bu form araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Verilerin toplanması için öncelikle MEB'ten gerekli izinler alınmış ve VAN GSL'nde öğretmenlerle yüz yüze bire bir görüşmeler yapılmıştır. Görüşme sırasında ses kayıt cihazı kullanılmış ve her görüşme yaklaşık 10-15 dakika sürmüştür. Araştırmanın veri kaynağı olan yarı yapılandırılmış görüşme formuna verilen cevaplar içerik ve betimsel analizi teknikleri yoluyla analiz edilmiştir. Veriler analiz edilirken öğretmenlerin ses kayıt cihazındaki görüşlerin dökümü bilgisayara aktarılmıştır. Öğretmenlerin görüşleri bilgisayara aktarılırken her öğretmene bir kod verilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri incelenirken, araştırmacı tarafından kodlar oluşturulmuş ve oluşturulan kodlar belirli temalar etrafında bir araya getirilmiştir. Daha sonra ikinci bir araştırmacı, bağımsız olarak bu görüşler üzerinde okumalar yapmış ve birinci araştırmacı tarafından oluşturulan kod ve temalara uygunluğunu yeniden incelemiştir. İki araştırmacının kodlamaları arasındaki tutarlılık yüzdeleri Miles ve Huberman (1994)'ın önerdiği formüle göre hesaplanmıştır. Bu formüle göre iki araştırmacının kodlamaları arasındaki tutarlık yüzdesi % 94 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca, çalışmaya katılan öğretmenlerin görüşlerini mümkün olduğunca aktarabilmek için öğretmenlerin görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılmıştır. Verilerin analiz edilmesi sonucunda öğretmenlerin belirttikleri düşünceler, `Deşifre`, `Uygulama`, `Duyuşsal özellikler`, `Öğrenci`, `Piyano`, `Fiziki şartlar`, `Yöntem` ve `Deşifrenin yaptırılması` temaları kapsamında bir araya getirilmiştir. Araştırmanın bulgularından yola çıkarak, piyano eğitiminde deşifre tekniğinin gerekli, önemli ve faydalı olduğu, bu tekniğin öğrencinin piyano becerisini arttırdığı, öğrencilerin bu teknik sayesinde piyanoya karşı olumlu tutum geliştirdiği, piyano öğretilmesi sürecinde öğretmenlerin farklı kaynaklardan faydalandıkları, piyano ders saatinin az olduğu, piyano dersindeki öğrencilerin sayısının fazla olduğu, piyano çalışma odalarının ve piyano sayısının az olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the views of piano teachers working in high school of fine arts about the importance of sight reading in piano education. The universe of the research consists of piano teachers working in Van Province in 2018-2019 academic year, and five (5) piano teachers working in Van Tusba Fine Arts High School comprise its sample. In this study, the purposive sampling method was used. The research was planned based on the `case study` model, one of the qualitative research methods that provide an in-depth analysis of an existing situation. Research data was collected via `semi-structured interview form` consisting of nine questions in order to determine the teachers' views on the sight reading in piano education and the methods they used during the practice of piano education. This form was developed by the researcher. In order to collect data, necessary permissions were obtained from the Ministry of National Education and face-to-face interviews were conducted with teachers at Fine Arts High School. A voice recorder was used during the interview and each interview lasted approximately 10-15 minutes. The responses to the semi-structured interview form, which is the data source of the research, were analysed through content and descriptive analysis techniques. While analysing the data, the transcript of the opinions of the teachers on the voice recorder was transferred to the computer. During this time, each teacher was given a code and the codes were created by the researcher and were gathered around certain themes. A second researcher then read independently these views and re-examined the suitability of codes and themes formed by the first researcher. The consistency percentages between the two researchers' coding was calculated according to the formula proposed by Miles and Huberman (1994). According to this formula, the consistency percentage between the two researchers' coding was calculated as 94%. In addition, direct quotations were made from the teachers' views in order to convey the views of the teachers participating in the study as much as possible. As a result of the data analysis, teachers' thoughts were brought together under the themes of `Deciphering `,` Practice `,` Affective characteristics `,` Student `,` Piano `,` Physical conditions `,` Method `and `sight reading practice`. Based on the findings of the research, it can be concluded that sight reading program is necessary, important and useful in piano education, and this technique increases the student's piano skills. It can be also highlighted that the students develop a positive attitude towards the piano thanks to this technique, while the teachers benefit from different sources. On the other hand, It was concluded that piano lesson hours and the number of piano study rooms weren't enough and there was a lack in the numbers of pianos.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleVan Güzel Sanatlar Lisesinde görev yapan piyano öğretmenlerinin piyanoda deşifre kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of piano teachers' perceptions on the use of transcription in piano at Van Fine Arts High School
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10245823
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578177
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess