Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Abuzer
dc.contributor.authorAhmed, Ahmed Hussein
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:17Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262487
dc.description.abstractBu çalışmada, Duhok İlindeki Kulüp Antrenörleri ve Oyuncularının Yaratıcı Fikirleri ve Motivasyonlarının Başarıyla İlişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya gönüllü olarak katılan Duhok ilinde 2018-2019 sezonunda futbol kulüplerinde aktif olarak futbol oynayan amatör ve profesyonel sporcu 33 (%18,1) 17-20 yaş, 52 (%28,6) 21-24 yaş, 60 (%33,0) 25-28 yaş, 37 (%20,3) 29 ve üstü yaş olmak üzere toplamda 182 kişi katılmıştır. Çalışmaya katılan gönüllere yaratıcı düşünce ölçeği ve sporda motivasyon ölçeği uygulandı.Araştırmadan elde edilen verilerin normal dağılıma sahip oldukları belirlendikten sonra 2'li grup karşılaştırmaları için independent sample t testi, 2'den fazla gruplar için One-Way Anova testi ve aralarındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda yaratıcı düşünce yönünde pozitif bir ilişki görülmüş olup istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç olarak çalışmamız bulgularına göre yaratıcı düşüncenin motivasyonu pozitif yönde etkilediği yaratıcı düşünen kişinin motivasyonu da yüksek olabileceği söylenebilir. Bu bağlamda kişilerin yaratıcı düşünmesini sağlamaya yönelik eğitimlerin verilmesi motivasyonu da olumlu yönde etkileyebilir.Anahtar Sözcükler: futbol, motivasyon, yaratıcı düşünce
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate the relationship between the creative ideas and motivation of club coaches and players in Duhok province. 33 amateur and professional athletes actively playing football in football clubs in Duhok province in 2018-209 season 33 (18.1%) 17-20 years, 52 (28.6%) 21-24 years, 60 (33.0%) A total of 182 people, 25-28 years of age, 37 (20.3%) of 29 and older, participated. Creative thinking scale and motivation scale in sports were applied to the volunteers who participated in the study. After determining that the data in the study had normal distribution, independent sample t test was used for group comparisons of two, One-Way Anova test for more than 2 groups and correlation analysis to determine the relationship between them. It was applied. The relationship between creative thinking and motivation of the participants is shown in Table 10. As a result of the study, a positive relationship was found in the direction of creative thinking and a statistically significant result was found (p <0.05). In conclusion, according to the findings of our study, it can be said that creative thinking positively affects motivation and the motivation of the creative thinking person may be high. In this context, providing trainings to enable people to think creatively may affect motivation positivelyKeywords: football, motivation, creative thinkingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleDuhok ilindeki futbol kulübü oyuncularının yaratıcı fikirleri ve motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between creative ideas and motivations of football club players in Duhok province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-11
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10244889
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid614858
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess