Show simple item record

dc.contributor.advisorBoynukara, Zeynal
dc.contributor.authorAksu, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:17Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262484
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 6. sınıf Fen Bilimleri dersi `Vücudumuzdaki Sistemler` ünitesi öğretiminde, materyal olan şarkıların kullanılmasının öğrencilerin ders başarısına, bilgilerin kalıcılığına ve derse olan tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada yöntem olarak ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Gaziantep ilinde yer alan MEB'e bağlı Karacaoğlan ortaokulunda 2018-2019 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 6. sınıf öğrencilerinden, deney (N=35) ve kontrol grubu (N=33) olarak belirlenmiş 68 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen Vücudumuzdaki Sistemler Başarı Testi (VSBT) ve Geban vd., (1994) tarafından geliştirilen Fen Bilgisi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca başarı testi 4 hafta sonra kalıcılık düzeyini belirlemek için Kalıcılık Testi olarak tekrar uygulanmıştır. Araştırma sürecinde `Vücudumuzdaki Sistemler` ünitesine ait konular deney grubunda Fen Bilimleri öğretim programında yer alan öğretime ek materyal olarak şarkıların kullanımıyla işlenirken, kontrol grubuna ise şarkı kullanılmadan geçerli müfredata uygun etkinlikler ile öğretim yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 25 programında yapılmıştır. Başarı ve tutum ölçek puanlarının karşılaştırılmasında deney ve kontrol grupları için bağımsız örneklem t-testi ve deney ve kontrol grubunun kendi içindeki puanlarının karşılaştırılması için eşleştirilmiş t-testi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda; `Vücudumuzdaki Sistemler` ünitesine ait konuların öğretiminde materyal olarak kullanılan şarkıların öğrencilerin akademik başarısını arttırdığı ve konuya ait bilgilerin kalıcılığının istenilen düzeyde olmadığı görülmüştür. Ayrıca Fen Bilimleri dersine yönelik tutumlarının her iki grup için olumlu yönde artış olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effects of using songs which are materials in the teaching of the systems in the body of 6th grade science course on the students' course success, the retention of the knowledge and their attitudes to the course. Quasi experimental model was used as a method in the research. The sample of the study consisted of 68 students from 6th grade students who study in Karacaoğlan Secondary School of Ministry of Education in Gaziantep in 2018-2019 academic year. Of these, 35 were experimental group and 33 were control group. As a data collection tool; The Systems in The Our Body Achievement Test developed by the researcher and the Science Attitude Scale developed by Geban et al. (1994) were used. In the research process, the songs in the experimental group were used in addition to the subjects in the curriculum of the Science Education and the songs compatible with the music supported teaching method. In the control group, the courses were conducted in accordance with the existing curriculum. SPSS 25 package program was used in the analysis of data and t test results were evaluated. As a result of the research; it was observed that the use of songs increased the students' course success and there was a significant difference in the retention of the knowledge about the subject. Furthermore, it was observed that the attitudes towards Science course increased positively for both groups.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri dersinde öğretim materyali olan şarkıların kullanılmasının öğrencilerin başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of use of songs with teaching material in science course on students' success, attitude and retention
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10256745
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578540
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess