Normal veya ikili öğrenim gören 12-13 yaş grubundaki çocukların fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Normal veya ikili öğrenim gören, aktif ulaşım kullanmayan ve yapılandırılmış spor aktivitesine katılmayan 12 ve 13 yaşlarındaki çocukların beden eğitimi dersinde, okul sırasında, okul dışında, hafta içi, hafta sonu ve tüm hafta için günlük adım sayılarını incelemek ve önerilen düzeyde olup olmadığını belirlemektir.Gereç ve Yöntem: Çalışmaya yaş ortalamaları 12.5±0.5 olan 60 öğrenci katılmıştır. Çocuklardan Fitbit Flex 2 marka akselerometreyi 7 gün boyunca dominant el bileklerine giymeleri istenmiştir. Günde en az sekiz saat olması koşuluyla hafta içi en az dört gün, hafta sonu en az bir günlük verisi olan çocukların verileri çalışmaya dahil edilmiştir. Bulgular: Erkek çocukların okuldan sonra, okul dışı, hafta içi ve tüm haftaya ait günlük ortalama adım sayılarının kız çocuklardan daha fazla olduğu görülmüştür (p<0.05). Okuldan önce ve okuldan sonra günlük ortalama adım sayıları bakımından 12 ve 13 yaşlarındaki çocuklar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Tam gün öğrenim gören çocukların okul sırasında, okul sonrasında ve hafta içi günlerde günlük ortalama adım sayılarının ikili öğrenime devam eden çocuklardan daha fazla olduğu, okuldan önce atılan günlük adım sayının ikili öğrenim gören çocuklarda daha yüksek olduğu görülmüştür (p<0.05). Hem kız hem de erkek çocukların yarısından fazlasının günlük önerilen adım sayısına ulaşamadığı görülmüştür. Sonuç: Erkek çocukların günlük adım sayısının kız çocuklardan daha fazla olduğu, tam gün öğrenim gören çocukların okul sırasındaki adım sayısının ikili öğrenim gören çocuklardan yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun okul sırasında önerilen adım sayısına, yarısından fazlasının ise günlük önerilen adım sayısına ulaşamadığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Adım sayısı, Normal ve ikili eğitim, Çocuk Purpose: This study aimed to analyze the average daily step counts of 12- and 13-year-old children in normal or double shift according to the certain time periods.Methods: Sixty students with a mean age of 12.5±0.5 participated in this study. Children were asked to wear FitbitFlex 2 acceloremeter on their dominant wrist. Data were collected from children for seven days (minimum four weekdays and one weekend day).Findings: It was seen that the daily average step count of boys was higher than girls for after school, outside school, the weekend, and entire week (p<0.05). In terms of daily average step count before and after school, there was significant difference between 12- and 13-year-old children (p<0.05). It was seen that the daily average step count for children in normal education is higher than the step count of children in double shift schooling for during school, after school, and weekday measurements and that the average daily step count after school is higher than the double shift schooling average (p<0.05). It was found that more than half of both girls and boys fail to reach their daily recommended steps.Conclusion: It was seen that the daily step count of boys was higher than girls. The step count of children during school in normal education is higher than children in double shift education. It was determined that the majority of students fail to reach the recommended step count during school, and more than half fail to reach their daily recommended step count. Key Words: Step Count, Normal and double shift education, Children
Collections