Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Abuzer
dc.contributor.authorÇivik, Adil
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:13Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262433
dc.description.abstractBu çalışma Van ilinde görev yapmakta olan Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Antrenörlerinin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Çalışmadaki veriler Minnesota İş Doyum Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği uygulanmasıyla elde edilmiştir. Çalışmanın istatistiksel olarak verilerin analizini yapmak için SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Kişisel bilgilere ilişkin aritmetik ortalama standart sapma değerleri alınmıştır. Verilere normallik testi yaptırılmış verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiş olup parametrik testlerden ikili karşılaştırmalar için t-testive Tek Yönlü Varyans Analizi(Anova) testi yapılmıştır.Araştırma sonucunda, çalışmaya katılan Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Antrenörlerin İçsel doyum toplam puanlarının 46,9 (düşük), dışsal doyum toplam puanlarının 26,07 puan (düşük), genel doyum toplam puanlarının ise 69,19 (yüksek) olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların mesleki tükenmişlik alt boyutlarına bakıldığında, Duygusal tükenme puanlarının 31,8 (düşük), Duyarsızlaşma 19,93 (düşük), Kişisel Başarısızlık 16,91 (düşük), Genel Tükenmişlik puanlarının ise 68,62 (orta) düzeyde olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, Antrenör, İş Doyumu. Mesleki Tükenmişlik
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate job satisfaction and professional burn out levels of physical education teacher sand trainers working in Van.The data were obtained by applying Minnesota Job Satisfaction Scale and Maslach Burn out Inventory. SPSS 20 pack age program wass used to analyze the datas tatistically. Arithmetic mean,standard deviation values for person all in formation were taken. Then or mality homogeneity test was applied to the data and it was found that the data showed normal distribution. Independent t test was used for paired comparisons of parametric test sand One-WayAnova test was performed for more than two comparisons.As a result of the study, it was found that the total satisfaction scores of the Physical Education Teacher sand Trainers hoparticipated in the study were 46.9 (low), the total score of external satisfaction was 26.07 (low) and the overall satisfaction total score was 69.19 (high). When the professional burn out subscales of the participants were examined, it was found that Emotion alex haustion scores were 31.8 (low), Depersonalization 19.93 (low), Personal Failure 16.91 (low), and General Burn out scores were 68.62 (moderate).Keywords:Physical Education and Sports Teacher, Trainer, Job Satisfaction. Occupational Burn out.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleVan ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenleri ve antrenörlerinin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining job satisfaction and job burnout levels of physical education teachers and trainers in van
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10248010
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578236
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess