Show simple item record

dc.contributor.advisorÇamlıyer, Hüseyin
dc.contributor.authorKorkmaz, Yunus
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:09Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262420
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, bir spor tekniğinin bileşenleri olan temel sportif becerilerin öğretiminde görsel enformasyonların, gözleri örtülerek engellendiği bir öğrenme ortamında yapılan çalışmanın, öğrenme çıktıları olan temel hareket becerilerinin niteliksel analizinin yapılmasıdır.Gereç ve Yöntem: Basketbol topunu; yerinde durarak, yürüyerek, koşarak vb. top sürme (dripling), topu duvara, duvardaki bir hedefe, belirlenen bir çembere atma-tutma vb. becerileri (manipulatif) uygun koordinasyon ve postürde yapamayan 10-13 yaş grubu çocuklar deney (gözler kapalı) ve kontrol (gözler açık) gruplu çalışmaya alınmıştır. 8 hafta boyunca haftada iki kez (toplam 80 dk.) her iki gruba aynı beceri öğretimi aynı alıştırmalarla yaptırılmıştır. Dördüncü haftada ara test, sekizinci haftada son test değerlendirmeleri yapılmıştır.Bulgular: Ara test ve son test olarak saptanan bulguların istatistiksel analizlerine bakıldığında basketbolda top sürme tekniğinin alt becerilerinin öğrenimi, görme duyusu engellenen grup lehine anlamlı düzeyde farklılıklar ortaya koymuştur.Sonuçlar: Eğitimde farklı teknik kullanılmasının (`görme` duyusunu engelleme) öğrencilerin temel hareket becerilerinin gelişiminde daha etkili olduğu görülmüştür. Öğrencilerin gözleri kapatılarak yapılan çalışmalar sonucunda öğretilmesi hedeflenen hareket becerilerinin daha hızlı ve nitelikli bir öğrenmeyi sağladığı, eğitimde zamandan tasarrufa ve daha hızlı beceri kazanımına neden olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Gözler kapatılarak eğitim, Eğitimde görsel enformasyon, Kapalı gözlerle hareket eğitimi, Eğitimde duyu bütünleme
dc.description.abstractPurpose: The purpose is to Analyse in detail, fundamental physical ability learned through activities which are control tested by vision based impairment via blindfolding, against the act of teaching sporting techniques divided into components.Procedures and Resources: All children within ages 10-13 which fail to correctly coordinate and hold posture while dribbling the ball standing, walking, running, etc; passing and receiving against a wall, a target on a wall, a specified basket hoop, etc; will be inducted to the testing (blindfolded) and control (Unrestricted) groups for the project. Twice a week (total of 80 minutes) for 8 weeks both groups will go through the same technical training through the same practice. Evaluations will be based on week 4 mid-tests followed by week 8 final tests.Findings: Upon statistical analysis of the mid and final tests, we find that the dribbling skills fundamentals showed significant improvement in regards to the blindfolded group.Conclusion: Using unorthodox strategies (limiting visual input) is found to be more effective in improving fundamental physical techniques. The testing shows us that the target physical goals that fall within quality and time limits have been achieved allowing for quicker skill acquisition and time saved on training, when the students visual input was limited.Keywords: Eyes closed training, Visual information in education, Motion education with closed eyes, Sensory integration in educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title10-13 yaş grubu çocuklarda gözler kapatılarak yapılan psikomotor beceri öğretiminin niteliksel öğrenmeye etkileri
dc.title.alternativeQualitative analysis of psychomotor oriented blindfolded training for ages 10-13
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-25
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPsychomotor tests
dc.subject.ytmPsychomotor skills
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmVisual impact
dc.subject.ytmVisual information
dc.identifier.yokid10264573
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577380
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess