Çocuklarda temel hareket becerilerinin gelişiminde kinect teknoloji destekli scratch oyun uygulamalarının ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Scratch ile hazırlanan ve Kinect ile oynanabilen oyunların çocukların motor beceri gelişim düzeyleriyle ilişkisi olup olmadığını ortaya koymaktır.Gereç ve Yöntem: Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde İzmir ili Karşıyaka ilçesindeki amatör spor (futbol) kulübünde uygulanmıştır. Katılımcıların (10 erkek öğrenci) beşi deney grubuna, diğer beşi ise kontrol grubuna dâhil edilmiştir. Deney grubundaki gönüllü beş öğrenciye sekiz haftalık Kinect Destekli Scratch Oyun Uygulamaları (KDSOU) uygulanmıştır. Kontrol grubu öğrencileri aynı dönemde futbol antrenmanlarına devam etmişlerdir.Bulgular: Deney ve Kontrol gruplarının KDSOU ve Sarkaç Top son test puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark bulunmamaktadır (p>,05). KDSOU ve Sarkaç Top son testleri puanı KDSOU' da Deney grubu lehinedir. Deney ve Kontrol gruplarının KDSOU ve Sarkaç Top ön test ve son testleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark bulunmamaktadır (p>,05). Ancak KDSOU ve Sarkaç Top son test-ön test puan farklılıkları Deney grubu lehinedir.Sonuç: Sonuç olarak KDSOU oynayan öğrencilerin temel hareket becerilerini sanal olmayan gerçek ortamlara (Sarkaç Top Testi) nadiren transfer edebildikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre transfer edebilme düzeyleri değişkenlik göstermektedir. Aim: The aim of the study is to determine whether the games prepared in the Scratch programming environment and playable with Kinect are related to the motor development level of children.Materials and methods: In the research, experimental design with pre-test and post-test control group was used. The research was carried out in amateur sports (football) club in Karşıyaka district of İzmir province in the spring term of the 2018-2019 academic year. The sample of the study consists of 10 male students. Five of the participants were included in the experimental group and the other five were included in the control group. Five volunteer students in the experimental group received eight-week Kinect Supported Scratch Game Applications (KDSOU). The control group students continued their football training in the same period.Findings: There was no statistically significant difference between the KDSOU and Pendulum Ball posttest scores of the experimental and control groups (p>,05). There was no statistically significant difference between the pretest and posttest of KDSOU and Pendulum Top of the experimental and control groups (p>, 05). However, KDSOU and Pendulum Ball post-test-pre-test differences in favor of the experimental group.Results: As a result, it was found that students who play KDSOU rarely transfer basic movement skills to non-virtual real environments (Pendulum Ball Test). Students' transfer rates vary according to their individual differences.
Collections