Tuşba ilçesinde bulunan ilköğretim kurumlarındaki idarecilerin okuldaki genel hijyen üzerine olan görüşleri
dc.contributor.advisor | Boynukara, Zeynal | |
dc.contributor.author | Erez, Damla Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:34:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:34:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262366 | |
dc.description.abstract | Temizlik, hijyen ve kişisel hijyen alışkanlıkları bireyin fiziksel ve ruhsal sağlığını sürdürmesinde ve gelişiminde son derece önemli bir yere sahiptir. Özellikle ilköğretim okullarında çocuk birey sayısının fazla olması ve bu kişilerin temel kazanımlarını burada elde etmesi açısından okullardaki hijyen olgusu önem kazanmaktadır. Bu kapsamda çalışmamız, Van ilinin Tuşba ilçesinde bulunan ilköğretim kurumlarında görev yapmakta olan idarecilerin okullarındaki hijyen olgusu üzerine görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu tespitin elde edilmesi hususunda anket çalışmasına yer verilmiştir. Ayrıca kurumlarda bulunan görevli kişiler ile de görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu yöntemlerin yanı sıra gözlem yönteminden de yararlanılmış olup kullanılan tüm yöntemlerin sonucunda idarecilerin hijyen olgusu üzerine görüşleri ve okullardaki hijyen durumu ele alınmıştır. Araştırmamızda genel olarak okulların sınıf, koridor, tuvaletlerin, kütüphanelerin, tuvaletlerin yetersiz ve yeterince temiz olmadığına rastlanmıştır. Okullarda geri dönüşüm kutuları bulunmakla beraber sınıflarda ve koridorlarda çöp kutuları bulunmaktadır. Spor salonu, kütüphaneleri, laboratuvarları ve kantinlerin yeterince hijyenik olmadığı gözlenmiştir. Araştırılan okullarda genel olarak öğretmenlerin sınıfları havalandırdığı, bahçelerinin genel olarak temiz olduğu gözlenmekle birlikte okullarda kişisel bakım, hijyen ve sağlıklı yaşam hakkında konferanslar düzenlendiği incelenmiştir.Anahtar Sözcükler: temizlik, hijyen, okul hijyeni | |
dc.description.abstract | Cleaning, hygiene and personal hygiene habits have an important role in maintaining and improving the physical and mental health of the individual. Especially in primary schools, the fact that the number of children is high and the basic gains of these people in these schools are important in terms of hygiene. In this context, our study aims to determine the opinions of the administrators working in the primary schools in the district of Tusba on the hygiene phenomenon in their schools. A survey was conducted to obtain this determination. In addition, interviews were held with the persons in charge in the institutions. In addition to these methods, observation method was used and as a result of all methods used, the opinions of the administrators on the hygiene phenomenon and the hygiene status in schools were discussed. In our research, it was found that schools, classrooms, corridors, toilets, libraries, toilets were inadequate and not clean enough. There are recycling bins in the schools but there are trash cans in the classrooms and corridors. It was observed that the gymnasium, libraries, laboratories and canteens are not hygienic enough. In the researched schools, it was observed that the teachers ventilated the classes in general and the gardens were generally clean.Keywords: cleaning, hygiene, school hygiene | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tuşba ilçesinde bulunan ilköğretim kurumlarındaki idarecilerin okuldaki genel hijyen üzerine olan görüşleri | |
dc.title.alternative | Opinions of the administrators in primary schools in Tuşba district on general hygiene in the school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-11 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10259677 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 614891 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |