Show simple item record

dc.contributor.advisorParlak Rakap, Asiye
dc.contributor.advisorDurmuş, Atilla
dc.contributor.authorŞeker, Kevser Havva
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:02Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262359
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin biyoçeşitliliğe ilişkin bakış açılarında öğretmenlik yaşantılarının rolünü araştırmaktır. Araştırmanın katılımcıları Van İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bir anaokulunda görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşmeler uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nitel veri analizi kullanılarak içerik ve betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin biyoçeşitliliğe ilişkin birçok kavram yanılgılarının olduğu, buna karşın biyoçeşitliliğe yönelik olumlu bakış açısına sahip odukları ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study was towards investigate the role of preschool teachers' teaching experiences in their perspectives to biodiversity. The participants of this study consisted of the teachers working in a kindergarten of the province of Van. In current study, qualitative research methods are used. Semi-structured interviews were implemented for data collection process. For data analysis, content and descriptive analysis were performed as being qualitative data analysis methods. The results of the study showed that although preschool teachers have many misconceptions about biodiversity, they have positive views towards it, too.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin biyoçeşitliliğe ilişkin bakış açılarında öğretmenlik yaşantılarının rolü
dc.title.alternativeThe role of teachers' experiences in the perspectives of preschool teachers on biodiversity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmBiological diversity
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmTraining experiences satisfaction
dc.subject.ytmLife process
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.identifier.yokid10234058
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543466
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess