Show simple item record

dc.contributor.advisorGözen, Melek
dc.contributor.authorBilgin, Furkan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:51Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262299
dc.description.abstractAraştırmanın amacı taşımacılık, pansiyon ve gündüzlü öğrenci olarak Van ilinde ortaöğretime devam eden öğrencilerin Özel Öğretim Kurslarına gitme, günlük ders çalışma süresi ve not ortalaması kısıtlayıcılarına göre üniversiteye yerleşmelerinin etkisini matematiksel bir modelle incelemektir. Bu araştırmada, üniversiteye yerleşmede taşımacılık, pansiyon ve gündüzlü öğrenci gruplarının modellenmesi için doğrusal programlamada simplex yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 12.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Van ili Erciş ilçesin de Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan taşımacılık, pansiyon ve gündüzlü öğrenci gruplarını içerisinde barındıran bir lisede eğitim gören 207 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak ''Bilgi Toplama Formu'' kullanılmıştır. Araştırmada sırasıyla gündüzlü, pansiyon ve taşımacılık öğrenci gruplarının üniversiteye yerleşmede daha başarılı olduğu, Özel Öğretim Kurslarına gitmenin, not ortalamasının ve ders çalışma saatinin üniversiteye yerleşmede etkili olduğu saptanmıştır. Taşımacılıkla öğretim hayatını sürdüren öğrencilerin üniversiteye yerleşmede diğer iki grup kadar başarılı olmadıkları görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of the research is to investigate the impact of private teaching courses, daily study time and average grade on entering university for secondary school students in Van on transported education, boarder and day students, by using a mathematical model. This research uses simplex method in linear programming for modelling student groups on transported education, boarder or day students. The population of the study is 12 grade students. The research sample consists of 207 students who study in a public high school affiliated to the Ministry of National Education in 2017-2018 in Ercis, Van. The research uses a Information Collection Form to collect data The research shows that boarder and day students are more successful in university entrance, going to private teaching courses has a positive impact on university entrance and average grade and daily study time are the two factors that have an impact on university entrance. The research also shows that students on transported education are not as successful as the first two groups in entering universities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleÜniversiteye yerleşmeye etki eden faktörlere ilişkin model tasarımı
dc.title.alternativeModel structuring for the factors that affect university entrance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematical modelling
dc.subject.ytmMultiobjective linear programming
dc.identifier.yokid10261125
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578953
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess