Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Abuzer
dc.contributor.authorErtutar, Muhammed Ömer
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:50Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262295
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Sporun ortaokullarda bulunan zihinsel engelli öğrencilerin sosyalleşmelerine etkisini araştırmaktır.Bu çalışmanın örneklemi Türkiye Cumhuriyeti Van ilindeki Milli Eğitim'e bağlı ortaokullarda bulunan Özel Eğitim sınıflarında yer alan 41 tane 5. sınıf zihinsel engelli öğrencilerdir. Bu zihinsel engelli öğrenciler ilkokulda (1-4 sınıf) Beden Eğitimi ve spor dersini rehber öğretmenlerinden almaktadır. Ortaokulda (5-8 sınıf) ise Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri tarafından almaktadır. 4. sınıftan 5. sınıfa geçen öğrencilere 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılının 1. dönem başlangıcında bu öğrencilerin sosyal düzeyleri öğretmen gözlem formu yöntemiyle belirlenmiştir. 4 aylık (1 Eğitim-Öğretim dönemi) beden eğitimi ve spor dersi verildikten sonra aynı öğrencilere aynı dönemin sonunda aynı anket uygulanmıştır ve iki durum arasında ki farka bakılmıştır. Toplamda 25 adet anket öntest-sontest yöntemiyle 25(kız-erkek) farklı öğrenciye uygulanmıştır. Anketler öğrencilerin sınıf öğretmenlerine dağıtılmış, öğrencilerin kendileri bu anket sorularına yanıt veremeyeceğinden dolayı öğretmenlerin kendileri değerlendirmeye alınmıştır.Araştırmanın verileri; Demirdag (2010) tarafından geliştirilen anket tarafımızca Öğretmen gözlem formuna dönüştürülmüştür ve 31 sorudan oluşan Öğretmen Gözlem Formu aracılığıyla öğretmenlerle yüz yüze görüşülerek bilgiler toplanmıştır.Öğretmen gözlem formu ön test ve son test olmak öğrencilere uygulanmıştır. Ön Test 24/09/2018 tarihinde, Son Test ise 20/01/2019 tarihinde uygulanmıştır.Anket sonucunda elde edilen veriler, Paired sample `t` testi ve SPSS 17 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin aritmetik ortalama (X), standart sapmaları (SS) hesaplanarak, farklılıklar yüzde ve frekans dağılımları üzerinden yorumlanmıştır. Yanılma düzeyi p<0.05olarak alınmıştır.Sporun sosyalleşme üzerinde etkisi göz önüne alındığında, spor ve sportif etkinliklerin zihinsel engelli bireylerin de sosyalleşmelerinde faydalı olabileceği araştırmamızda açıkça görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Zihinsel engelli, Sosyalleşme, Spor
dc.description.abstractThe aim of this study is to search the effect of physicale ducation and sports on the socialization of the mentally disabled in secondary school.The 5th grade 41 grain mentally disabled students in special education classes which are under the control of national Education of Turkish Repuclic are sample of this study.The sementally disabled students have physical education and sports lessons under the supervision of the form tutor in primary school from 1 stto 4 thgrades. As for these condary school (from 5 thto 8th grades) they have thesa melessons under the supervision of physical education and sports teachers. The sociallevel of students who have started 5th grade has been assessedby a questionnaire at the beginning of the 1st term of 2018-2019 educational year. After 4 mont straining in physical education and sports classes the same questionaires have been applied to 25 students (boys and girls) 2 times as preliminaryand final test. As the students them selves were not in a position as to answer the questions, the questionaires have been handed to the class mentor teachers an three teachers have been evaluated.The dates of there search have been obtained via the question naire developed by Demirbağ (2010) which consistsand transformed into teacher observation form by us of 31 questions with face to face interview .The question naire has been applied to students twice as preliminaryand final test. The preliminary test has been applied on 24th of september, 2018 and January, 2019.The date so otained as results of the questionnaire have been analyzed utilizing SPSS 17 package program. The arithmetic mean sand the standarddeviations of the dates have been calculated and the differences have been interpreted by taking percantage sand frequency distributions into considerations. Bias level has bee naccepted as p<0.05.When the effect of sports on socialization is taken intoconsideration, in our study it is clearly seen that thre sport sand sportive activities may be useful in socialization of mentally disabled individualsKeyWords: Metally disabled, socialization, sports.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve sporun orta okullarda bulunan zihinsel engelli öğrencilerin sosyalleşmesine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of physical education and sports on the socializtion of the mentally disabled in secondary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10262572
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579093
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess