Etkileşimli e-kitap oluşturulması, öğretmen adaylarının gelecekte etkileşimli e-kitap kullanımı hakkındaki düşünceleri
dc.contributor.advisor | Kocakaya, Serhat | |
dc.contributor.author | Boynukara, Meriç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:34:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:34:47Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262283 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının etkileşimli e-kitap oluşturulması sürecindeki deneyimlerini ve gelecekteki etkileşimli e-kitap kullanım durumlarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu 2017-2018 döneminde Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı dersini almış olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 16 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğretmen adaylarına etkileşimli e-kitap oluşturmaya yarayan uygulama ve etkileşimli e-kitabın yapım aşamaları anlatılmıştır. Öğretmen adaylarından, 2018-2019 öğretim yılı güz dönemi içerisindeki Özel Öğretim Yöntemleri dersi kapsamında proje ödevi olarak etkileşimli e-kitap oluşturmaları ve kullanmaları istenmiştir. Öğretmen adaylarının etkileşimli e-kitap oluşturması ve kullanmasının ardından çalışma kapsamında yapılacak tüm aşamalar bittikten sonra, öğretmen adaylarının etkileşimli e-kitap hakkındaki görüşleri yapılandırılmış sorulardan oluşan bir görüş formu yardımı ile toplanmıştır. Bu formlardan elde edilen veriler detaylı olarak incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu atandığında etkileşimli e-kitapları kendi derslerinde kullanacağını ifade etmiştir. Etkileşimli e-kitap hazırlarken karşılaşılan en büyük zorluğun kullanılan uygulamaya yabancılık çekmeleri ve en sıkıcı tarafının titiz bir tasarım ortaya koymanın olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adayları etkileşimli e-kitap hazırlamanın en eğlenceli yanının öğrenciler için faydalı ve özgün bir şey yapmak olduğunu ve etkileşimli e-kitap kullanılan derslerin ilgi çekici olduğunu düşünmektedirler. Aynı zamanda öğretmen adayları yazılı ve sözlü anlatımın yoğun olduğu pedagoji derslerinin etkileşimli e-kitap kullanmak için uygun olduğunu ve bu derslerde etkileşimli e-kitabın daha faydalı olacağı kanaatindedirler. Anahtar SözcüklerEğitimde materyal tasarımı, etkileşimli e-kitap, z-kitap, proje tabanlı öğrenme | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the pre-service teachers' experiences in the process of developing interactive e-books and their views on future interactive e-book usage situations. The study group consisted of 16 pre-service teachers who took Material Design and Use in Education course in 2017-2018 period and participated in the study voluntarily. The pre-service teacher in the study group were informed about the application of interactive e-book and the production stages of the interactive e-book. Pre-service teachers were asked to develop and use interactive e-books as a project assignment within the scope of Special Teaching Methods course in the semester of 2018-2019 academic year. After the pre-service teachers develop and used interactive e-books, all the stages of the study were completed and the opinions of the pre-service teachers about the interactive e-books were collected with a structured interview form. The data obtained from these forms were examined in detail. According to the findings, most of the pre-service teachers stated that they would use interactive e-books in their courses when they were appointed. They stated that the biggest difficulty encountered in developing interactive e-books was that they attracted alienation to the application and the most boring aspect was to produce a meticulous design. In addition, pre-service teachers think that the most entertaining aspect of preparing interactive e-books is to do something useful and original for students and that the lessons using interactive e-books are interesting. At the same time, pre-service teachers think that pedagogy courses, where written and oral expression are intense, are suitable for using interactive e-books and interactive e-books will be more useful in these courses.Key Wordsmaterial design and use in education, interactive e-book, enriched e-book, project based learning | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Etkileşimli e-kitap oluşturulması, öğretmen adaylarının gelecekte etkileşimli e-kitap kullanımı hakkındaki düşünceleri | |
dc.title.alternative | Creating the interactive e-book, the candidate teachers' thoughts and experiences about the e-book use in the future | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-22 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10272215 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 580886 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |