Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftçi, Ömer
dc.contributor.authorBarçin, İskender
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:44Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262252
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Türkçe öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecini uygulama düzeylerini, bu süreçte kullandıkları araç, yöntem ve teknikleri ve bu araçlara ilişkin önemseme düzeylerini tespit etmektir. Çalışma Bitlis ilinin merkez ve ilçelerinde 2018 – 2019 eğitim öğretim yılında Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı resmi okullarda Türkçe öğretmeni olarak görev yapmakta olan 151 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışmada kullanılan parametrik testler olan bağımsız iki grup T-testi ve One-way Anova varyans testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda Türkçe öğretmenleri en çok sırasıyla okuma/yazma etkinlikleri, dinleme/konuşma etkinlikleri, kompozisyon ölçme değerlendirme araç, yöntem ve tekniklerini kullandıkları ve önemsedikleri tespit edilmiştir. Ayrıca Türkçe öğretmenlerinin cinsiyetine, yaşına, tecrübesine, sınıf mevcuduna göre ölçme değerlendirme araç, yöntem ve tekniklerini kullanım sıklığının ve önemseme düzeyinin farklılaştığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research; The aim of this course is to determine the application levels of Turkish teachers' assessment and evaluation process, the tools, methods and techniques they use in this process and their importance levels. The study was carried out with 151 teachers working as official Turkish teachers in Bitlis Provincial Directorate of National Education in the center and districts of Bitlis in 2018 - 2019 academic year. In this study, one of the quantitative research methods is used. Two independent groups T-test and One-way Anova variance test which are parametric tests were used in the study. As a result of the analyzes, it was determined that Turkish teachers mostly used and cared about reading / writing activities, listening / speaking activities, composition measurement and evaluation tools, methods and techniques respectively. In addition, it was determined that the frequency and importance level of Turkish teachers' use of assessment and evaluation tools, methods and techniques differed according to gender, age, experience and class size.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecini uygulama ve önemseme düzeyleri üzerine bir araştırma (Bitlis ili örneği)
dc.title.alternativeA study on the levels of implementation and assessment of measurement assessment process of turkish teachers the case of Bitlis province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement tools
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10275799
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585715
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess