Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinde yaşam becerileri ve sosyal bütünleşme ilişkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Soytürk, Mümine | |
dc.contributor.author | Kardağ, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:34:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:34:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-10-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262242 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin spor yapma durumlarının yaşam becerileri ve sosyal bütünleşme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir.Gereç ve Yöntem: Nicel veriler MCBÜ Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 1-4. sınıf öğrencilere uygulanan Kişisel Bilgi Formu, Sporun Yaşam Becerilerine Etkisi Ölçeği ve Sporda Sosyal Bütünleşme ölçekleri aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırmaya 206'sı kız ve 393'ü erkek olmak üzere toplam 599 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler olasılığa dayalı olmayan kolayda örnekleme yoluyla seçilmiştir non-parametrik testlerden Mann Whitney U testi ve Kruskall Wallis H testinden yararlanılmıştır. Ayrıca frekans analizi ve korelasyon analizinde Spearman's Rho Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmanın bulgularına göre düzenli fiziksel aktivite yapan hem kadınlar hem erkekler sporun yapam becerileri kazandırma ve sosyal bütünleşme düzeyi puanlarında spor yapmayanlara göre yüksek ve anlamlı puan sonuçlar almıştır. Bölüm değişkeni açısından spor bilimleri fakültesinden öğrenim gören öğrencilerin, Beden Eğitimi Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimi Bölümü Ve Rekreasyon Bölümüm öğrencilerinin yaptığı sporun sosyal becerilere etkisi Spor Yöneticiliği bölümü öğrencilerine göre daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenim gören öğrencileri yaş, spor yapma yılı faktörünün bu iki değişken üzerinde bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar: Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin yaşam becerileri ve sosyal bütünleşme puanları ve alt ölçek puanları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | Purpose: The aim of this study is to study the relation between life skills and social integration on sport science faculty students who are currently active students.Material and Method: Quantitive datas are obtained by Demographic Information Form, Social Integration in Sport Scale, Life Skills Scale For Sport which had been filled by students who are from MCBU Sport Science Faculty from first grade untill fourth grade.599 students (393 male and 206 female) has attented fort his research. All the student who had attented on this research are chosen randomly via easy sampling method and frequencey analysis has been used. Mann Whitney U test and Kruskall Wallis H tests has been used among non-parametric tests. Beside Spearman's Rho Correlation Coefficient has been used on this research.Findings: Findings of this study shows that both men and women who do sport gain more life skills and social integration points than both women and men who do not do sport. According to departments Sport Teaching, Trainer and Recreation deparment students gain more life skill abilities and social integration level more than sport management students. According to results age and sport experience has no effect on these two variables.Results: Results shows that there is a positive relation between life skills and social integration and both of scales's subscale scores on sport science faculty student who took place on this research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinde yaşam becerileri ve sosyal bütünleşme ilişkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Studying the relation between life skills and social integration on sport science faculty students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-15 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Social integration | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Life skills | |
dc.identifier.yokid | 10281039 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 595224 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |