dc.contributor.advisor | Aslan, Mecit | |
dc.contributor.author | Çikar, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:34:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:34:40Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262226 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilkokul ve ortaokul düzeyinde aile katılımının veli görüşleri doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda karma araştırma desenlerinden Ardışık Açıklayıcı Karma Desen kullanılmıştır. Çalışma, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Van ili Merkez ilçelerdeki (Tuşba, İpekyolu ve Edremit) ilkokul (3 ve 4. sınıflar) ve ortaokulda (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğrencisi bulunan 806 veli ile yürütülmüştür. Verilerin toplanması sürecinde nicel veriler için `İlköğretimde Okul ve Aile Katılımı Ölçeği/Veli Formu`, nitel veriler için `Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu` kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı ve basamaklı regresyon analizi kullanılmıştır. Nicel veriler elde edildikten sonra maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenen 20 veli ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuncunda ulaşılan bazı önemli sonuçlar aşağıda sunulmuştur:•Okul ile veli arasındaki ilişkilerin iyi düzeyde olduğu, evde ve okulda aile katılımının sıklıkla gerçekleştiği, anne-babalık rolü yapılanmasının çok yüksek düzeyde olduğu, anne-baba yeterlik algısının yüksek düzeyde olduğu, veliler arasında ara sıra iletişim kurulduğu tespit edilmiştir. •Elde edilen bulgular neticesinde öğrencisinin sınıf seviyesi yükseldikçe, ebeveynlerin aile katılımlarının düştüğü sonucuna ulaşılmıştır. •Öğrencisi için daha üst seviyede bir eğitim-öğretim hayatı düşüncesi içerisinde olan velilerin, daha yüksek düzeyde aile katılımı davranışları sergiledikleri görülmüştür. •Okul ve veli arasındaki ilişkiler, anne-babalık rolü yapılanması, anne-baba yeterlik algısı ve diğer ailelerle kurulan iletişim boyutları ile evde aile katılımı ve okulda aile katılımı boyutları arasında pozitif yönde ve orta düzeyde, anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu boyutların evde aile katılımı ve okulda aile katılımı boyutlarının anlamlı yordayıcıları olduğu saptanmıştır. Anahtar Sözcükler İlkokul, ortaokul, aile katılımı, veli görüşleri | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to investigate family participation at primary and secondary level in the direction of parents' opinions. For this purpose, Sequential Descriptive Mixed Pattern which is part of Mixed Research Pattern was used. The study was carried out with 806 parents who have students in primary( 3rd and 4th grades) and secondary schools (5th, 6th and 8th grades ) in the central districts (Tuşba, İpekyolu and Edremit) of Van province in 2017-2018 academic year. In the process of data collection, `School and Family Participation Scale / Parent Form in Primary Education` was used for quantitative data and `Semi Structured Interview Form` was used for qualitative data. In the analysis of quantitative data descriptive statistics, T-test for independent groups, one-way analysis of variance (ANOVA), Pearson product-moment correlation and stepwise regression analysis were used. After obtaining the quantitative data, interviews with 20 parents were conducted with maximum diversity sampling method. The content analysis technique was used in the analysis of the qualitative data obtained from the interviews.Some important results of the research are presented below.•It was detected that the relationship between school and parents was at good level, family participation at home and school was frequent, parenting role was very high, and occasional communication was established between parents.•As a result of the findings, it was concluded that as the student's class level increased, the parental participation of the students decreased.•It was observed that parents who had a higher level of educational life for their students exhibited higher levels of family participation behaviors.•It was detected that there was a positive and moderate relationship between school and family relationships, parenting role structure, parental competence perception and other families' communication dimensions, family participation at home and family participation at school.•In addition, it was determined that these dimensions were significant predictors of family participation at home and family participation at school.Key Words: Primary School, elementry school, family participation, parent views. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul ve ortaokul düzeyinde aile katılımının veli görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Van ili örneği | |
dc.title.alternative | Investigation of family participation at primary and secondary level in line with parental views: Example of Van province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-22 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10275084 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581536 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |