Show simple item record

dc.contributor.advisorTanhan, Fuat
dc.contributor.authorAynas, Suat
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:40Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262224
dc.description.abstractUyku insanlık var olduğu günden beri var olan ve bilimsel anlamda incelenmesi yakın geçmişe dayanan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Uyku ile ilişkili olan birçok kavram olduğu bilinmekte ve özellikle psikolojik kavramlar uyku ile olan ilişkileri anlamında ilk sırada yer almaktadır. Bu çalışmada uyku ritmi, empati-sempati ve depresyon arasındaki ilişkilerin çeşitli değişkenler göre araştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışma hem betimsel hem de ilişkisel tarama modeli kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde formasyon eğitimi alan 336 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışma kapsamında katılımcılara Demografik Soru Formu, Beck Depresyon Ölçeği, Sabahçı – Akşamcı Uyku Tipi Ölçeği, ve Empati-Sempati Ölçeği uygulanmıştır. Çalışma sonucunda SPSS paket programı kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda akşamcıl, sabahçıl ve ara tip uyku ile depresyon ve empati-sempati ölçekleri puanları arasında anlamlı bir korelasyonun olmadığı görülmüştür. Kategorik değişkenler (Cinsiyet, spor yapma, gelecek beklentisi) ile uyku tipleri arasında anlamlı bir ilişkinin görülmediği ancak öğretmen adaylarının uyku tipleri ile madde kullanımları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu (X2 (sd =4, N= 336) =14,823, P = ,005 < .05) görülmüştür. Sonuç olarak diyebiliriz ki, Akşamcıl, sabahçıl veya ara uyku tipi olmanın birçok değişken tarafından yordanmadığı ve bu bulguların daha önce yapılan çalışmalarla örtüştüğü görülmüştür.
dc.description.abstractSleep has emerged as a concept based on a scientifically open past that has existed since the day humanity existed. It is known that there are many concepts related to sleep; especially psychological concepts are very important in terms of their relationship with sleep. In this study, we aimed to investigate the relationship between sleep rhythm, empathy-sympathy and depression acording to various variables. This study was carried out within the scope of both descriptive and relational survey models. 336 prospective teachers who are continuing their training in Van Yüzüncü Yıl University Faculty of Education Participated in the study. Demographic questionanaire, Beck Depression Scale, Morningness- Eveningness Sleep Scale and Empathy-Sympathy Scale were applied to th participants. At the end of the study, datas were analyzed using SPSS package program. As a result of the analyzes, it was observed that there was no significant corelation between the score of morningnes-eveningnes and intermadiate sleep with depression and empathy-sympathy scales. It was observed that there was no significant relationship between categorical variables (gender, sporting, future expectation) and sleep types, but there was a significant relationship between sleep types and substance use ( X2(sd=4, n=336) = 14,823, p= ,005<.05) of prospective teachers. As a result, we can say that being eveningnes, morningness or intermediate sleep type is not predicted by many variables and these findings are consistent with previous studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının uyku ritmi empati-sempati ve depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeİnvestigation of the relationship between sleep rhythm empathy-sympathy and depression levels of prospektive teacher
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10280160
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586754
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess