dc.contributor.advisor | Atlı, Mustafa | |
dc.contributor.author | Şevli, Serkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:34:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:34:39Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262222 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 2011 Van Depremlerini yaşayan 2011-2012 ile 2014-2015 eğitim öğretim döneminde Van şehir merkezinde çalışmakta olan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin kaygı düzeylerinin ve dikkat dağınıklığı durumlarının 2012 ve 2015 yılları yapılan uygulamalara göre incelemektir. Araştırma için 92 öğretmene uygulanan anket değerlendirmeye alınmıştır. Gerekli veriler için Sürekli Kaygı Envanteri, Yetişkinler İçin Dikkat Dağınıklılığı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Araştırma sonuçları, katılımcıların; haftalık ders yükü durumu (dördüncü kategoride), deprem sırasında bulunulan yer durumu (1. kategoride), deprem sırasında binada çökme durumu (ikinci kategoride), depremde can kaybı durumu, SK düzeyi (1. kategoride) DD düzeyi (1.ve 2. kategoride) evin hasar durumu (4.kategori) ve şu an kaldığı yer değişkenleri arasında yıllar arası fark anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir Bununla beraber cinsiyet, yaş, medeni durum ve çocuk durumu deprem sırasında bulunulan yer durumu (2.,3.,4.,5. kategorilerde), deprem sırasında binada çökme durumu (1. kategoride), depremde can kaybı durumu SK düzeyi (2.kategoride), evin hasar durumu (1.,2.,3 .kategori) değişkenleriyle önemli bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların Sürekli Kaygı Düzeyleriyle Dikkat Dağınıklığı durumları arasında doğru orantı söz konusudur. Yani katılımcıların SK düzeyi arttıkça DD düzeyi de artmaktadır. Katılımcıların SK puanları her değişkende ve her iki yılda da normal SK popülasyonunun (36-41) üzerinde gözlenmiştir. Bu sonuçla 2011 Van Depremini yaşayan depremzedelerin Sürekli Kaygı düzeyi belirtilerinin ve kısmen de olsa Dikkat Dağınıklığı durumu belirtilerinin yıllarca devam edebileceği söylenebilir. Ayrıca bu çalışmadaki katılımcıların düzenli spor yapıp yapmadıklarına dair bir veri bulunmamakla birlikte katılımcıların Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni olduğundan sporla iç içe oldukları söylenebilir, bu bağlamda kısmen de olsa spor yaptıkları düşünüldüğünde sporun; bireylerde zamanla psikolojik olarak tanımlanan birçok rahatsızlıkla başa çıkmada önemli bir rol oynadığını düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: sürekli kaygı envanteri (ske) , dikkat dağınıklığı (dd), beden eğitimi ve spor, deprem | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the anxiety levels and distraction of Physical Education and Sports Teachers working in the city center of Van during 2011-2012 and 2014-2015 academic years, according to the 2012 and 2015 practices. The questionnaire which was applied to 92 teachers was evaluated. Continuous Anxiety Inventory, Adult Attention Disorder Scale and Personal Information Form were used for the necessary data.The results of the research were as follows; weekly course load status (in the fourth category), location during the earthquake (in the first category), collapse of the building during the earthquake (in the second category), loss of life in the earthquake, SK level (in the first category) DD level (1st and 2nd). The difference between years shows that there is a significant relationship between house damage status (category 4) and place of residence. However, gender, age, marital status and child status are related to the location (2, 3, 4). It was determined that there was no significant relationship with the variables of collapse in the building during the earthquake (category 1), loss of life in the earthquake (level 2), damage to the house (category 1, 2, 3). In addition, there is a direct correlation between the participants' Continuous Anxiety Levels and Attention Disorder. In other words, the DD level increases as the participants' SK level increases. The SC scores of the participants were higher than the normal SC population (36-41) in each variable and both years. With this result, it can be said that the symptoms of Continuous Anxiety level and the symptoms of Attention Disorder status of the earthquake survivors living in the Van Earthquake in 2011 may continue for years. In addition, although there is no data on whether the participants in this study do regular sports or not, it can be said that the participants are intertwined with sports since they are Physical Education and Sports Teachers. individuals are thought to play an important role in coping with many psychological disorders over time.Keywords: trait anxiety inventory (ske), distraction (dd), physical education and sport, earthquake | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 2011 yılı Van depremlerini yaşayan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin dikkat dağınıklığı durumlarının ve kaygı düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | 2011 Van working in Van earthquake and sports physical education teachers on anxiety level and notice of investigation by year status effect of mess | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-11 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10305925 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 614913 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı | |